Bytex Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Jeg opplever ofte at Internet Explorer kommer med en liten melding i gult om at det ikke er lov å laste ned zip-filer når det er sider som venter i 5 sekunder før download starter. Jeg må da klikke på den gule linja, velge "Allow blocked file" og så vente litt til, evt. trykke på direktelinken. Hvordan slår jeg av denne idiotsperra? Jeg vet da vel selv hva jeg laster ned, så jeg trenger ikke barnepasses av IE. Og btw, spam av typen "Skift til Opera eller firefox" ignorerer jeg. Jeg vet det er vanskelig, men hold det for dere selv. Tror dette kom med SP2. Endret 9. august 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Vial Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Dette er en SP2 feature ja, iflg. Microsoft er alle pc-brukere dumme og alle sider som venter med å laste ned er onde. Samme gjelder forøvrig MSN Messenger som blokkerer alle filtyper untatt JPG - men når fila først er nedlasta og blokkert så kan du ALDRI åpne den. (Du må gå via my documents til my recieved files) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Vel, uansett må vel dette være en option å slå av et sted? Fikk jo slått av det idiotiske MS Security center som må drive folk til vanvidd med popups om at ditt og datt er farlig for sikkerheten. Endret 9. august 2005 av Bitex Lenke til kommentar
Vial Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Trykk windows tasten + pause / break (system properties på kontrollpanel) -> advanced -> performance(settings) -> Data Execution Prevention kan du definere hvilke programmer som ikke skal være berørt av DEP filteret som kom med SP2. Prøv å se. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Takk, satte iexplore.exe i exceptions. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå