Gå til innhold

Oppgradering av spill PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Etter å ha spilt Battlefield 2 i omtrent 50 timer med Medium grafikk, har jeg kommet til den konklusjon at det er på tide med en oppgradering! Grafikken er rett og slett for mye "pixelated", og uten Anti-aliasing ser det forferdelig ut uansett. I tillegg hakker det litt når det er mye som skjer på skjermen, spesielt er AA vehicles en FPS killer for meg.

Uansett, jeg hadde håpet å slippe og bytte hovedkort+CPU, men kanskje jeg må? Det jeg tror jeg må ha, er iallefall et nytt skjermkort (BF2 pakken anbefaler 256MB) og kanskje mer RAM? Har hørt om mange som merker stor forskjell ved å oppgradere fra 1 til 2 GB. Men om jeg kjøper en 1GB brikke til, hva skjer da med Dual Channel oppsettet?

Håper noen av dere har noen tips! Husk bare på at jeg ikke er millionær og har ikke råd til de mest vanvittige skjermkortene. Det eneste jeg er ute etter er noe som gjør at jeg kan spille BF2 med best grafikk.

Nåværende innstillinger:

Grafikk: 800x600, Medium

Lyd: High med EAX

System:

Asus A7N8X Deluxe

AMD Barton XP2800+ (klokket til 2.10GHz)

2x512MB Corsair Value S PC3200 RAM i Dual Channel

PowerColor RADEON 9800PRO 128MB

SoundBlaster Audigy LS

C: (OS, system, spill, programmer): WD Raptor 10.000RPM S-ATA 37.5GB

D: (mp3, filmer, installasjonsfiler etc): WD 7.200RPM 8MB cache S-ATA 200GB

Håper noen kan hjelpe meg! :)

PS: Husk på at mitt hovedkort ikke støtter PCI Express, så vennligst foreslå AGP skjermkort.

Endret av Berrern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Veldig vanskelig å svare på..

Jeg må bare ta meg råd til det som trengs (dvs. kjøpe den dagen jeg får lønning, og heller lide litt pengemessig resten av mnd :p), men jeg hadde håpet å ikke bruke mer enn 3000-3500.

Ett spm til; trenger lydkortet en oppgradering? Kan det være det som medfører noe "lag"?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...