Gå til innhold

Gjør det selv viftestyring

Anbefalte innlegg

Etter å ha lett lenge på nettet etter et ferdigprodukt som kan gjøre det jeg vil har jeg innsett at det ikke finnes.

Det jeg leter etter er nemlig en viftestyring med tretrinnsbrytere som går mellom 5/7/12 volt. Hadde dette latt seg gjøre i det helle tatt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg fant, jeg fant link

Cooler Master Aerogate III har 4 individuelle vifteutganger (5-12V, 1.5A) og 4 innganger for temperaturfølere. Hver av temperaturkanalene har alarm der grenseverdi kan programmes etter eget ønske. Bruker velger selv hva som skal vises i display.

Lenke til kommentar
Hmm, men jeg vil regulere volten selv... Står ikke helt klart om man kan velge hvor mange volt eller om den tar seg av dete hele selv iht. temperaturfølerne og grenseverdiene...

Du kan lese meer på hjemme siden til coolermaster, eller så kan du vente til jeg får min så kan jeg si i fra

link

Endret av Klikka_bZerk
Lenke til kommentar

Jeg lagde meg en liten viftestyring der jeg kunne velge mellom 7 og 12 volt med en liten bryter jeg kjøpte på Clas Ohlson. Tror det var en 12-689. Da hadde jeg på en to-fargers lysdiode også, så den lyste grønt ved 12 volt og rødt ved 7. Jeg hadde + til 12 volt, og vekslet mellom 5volt og jord på bryteren.

Lenke til kommentar
Hmm, men jeg vil regulere volten selv... Står ikke helt klart om man kan velge hvor mange volt eller om den tar seg av dete hele selv iht. temperaturfølerne og grenseverdiene...

Du kan lese meer på hjemme siden til coolermaster, eller så kan du vente til jeg får min så kan jeg si i fra

link

Fikk viftestyringa i dag, og jeg kan selv regulere 12-5v på hver kanal.

Temp sensorene er knal, du kan sette på max temp på hver av sensorene. I alt er det 4 stk. når tempen blir over max som jeg har stilt inn så går alle viftene på fult

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Hvorfor ikke gå for en enkel sunbeam? Her kan du trinnløst regulere volten på 4 individuelle kanaler i området fra 0v - 12v. Er selv meget fornøyd med min.

Høres ikke dumt ut, tokk en titt på den selv og er ganske imponert

http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?ARTNR=SBRHBUK3SI

http://overklokking.no/casemods/sb_rheobus

Er selv meget fornøyd. Er du typen som ikke liker for mye lys i pc-produktene dine skader det ikke å nappe ut de 3-benede led'sene, de er nemlig nokså sterke. Eventuelt kan du benytte 2-benede leds, slik at viftestyringen ikke lyser på under 7v/over 7v. Det er løsningen jeg selv gikk for. Spør gjerne hvis du har noen spørsmål, har hatt produktet i en god stund nå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...