Gå til innhold

Kan jeg matche disse ram-brikkene?

dup

Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt hjelp av ekspertene igjen! :yes:

Jeg har nesten akkurat kjøpt pc og har 1 gig ram. Men vil oppgradere til det dobbelte. Lurer bare på om jeg kan bruke to forskjellige merker samtidig? Blir ram med samme spesifikasjoner altså.

Jeg har dette nå: Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB

Kan jeg for eksempel kjøpe disse i tillegg:

TwinMOS 1024MB DDR PC3200 Dual , 512MB x 2, 400Mhz, CL2.5, 184pins

(er dette greie brikker?)

(Mitt HK )

Håper på kjapt svar! (Bestille i dag) :dribble:

Endret av dup
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal gå fint. :)

For å være sikker på at det fungerer, kan du overstyre timingsene i BIOS med f.eks 2,5-3-3-12 før du setter inn den siste.

Edit: Du må sette Command Rate til 2T i BIOS for å greie å kjøre DDR400 med 4 brikker.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
For å være sikker på at det fungerer, kan du overstyre timingsene i BIOS med f.eks 2,5-3-3-12 før du setter inn den siste.

Edit: Du må sette Command Rate til 2T i BIOS for å greie å kjøre DDR400 med 4 brikker.

Æhh...riktig... :blush::blush::blush::whistle:

Skjønte ikke så mye av det, så nå har jeg bestilt samme typen som jeg hadde fra før. Men kan jeg ikke bare stappe dem inn for å få det til å virke? Må jeg fikse det i BIOS selv om det er de samme brikkene?

Endret av dup
Lenke til kommentar

Kunne ikke se noe "Command Rate 2T" i BIOS. Men så jo et sted hvor jeg kan sette hastighetene. Har den på automatisk. For når jeg starter opp maskina så står det DDR400 og CL2.5. Så da er vel alt i skjønneste orden?

Eller blir det annerledes når jeg setter inn nye dual brikker?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...