tgra Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hei, Jeg vurdere å sette opp en Asterisk server for å opprette telefoni mellom kontorer sprett rundt om i Norge. Jeg trenger også utgående linje, slik at disse kontorene kan ringe på fastnettet. Er det noen som kjenner til en billig SIPGate der jeg kan få flere utgående linjer til en billig pris? Takk for alle erfaringer! Thomas.. Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 ip24 fungerer glimrende mot asterisk. Har ca 40 linjer der selv. Det er mye syting på IP24's foru, om at det ikke fungerer skikkelig (mye mindre nå i det siste), men det er nesten alltid relatert til dårlig linje eller "feil" oppsett i router mm. Så kan du jo koble SIPGATE (sipgate.co.uk) til asterisk for utenlandssamtaler... Lenke til kommentar
tgra Skrevet 18. august 2005 Forfatter Del Skrevet 18. august 2005 Takk for tipset.. Jeg har nå opprettet en konto hos IP24, så da får vi se hvordan det fungerer. Kjører du Asterisk på Linux eller *BSD? Jeg vurdere å sette Asterisk på en FreeBSD server, men det er kanskje bedre støtte for Linux varianter? Thomas.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå