CodeMaan Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Er det mulig å koble router til router? Har seg sånn at en NGT linje skal fordeles på 4 leiligheter. En router skal stå direkte tilkoblet til netopian, og fordele båndbredde til hver leiliget. Er det mulig å koble en trådløs router, for de som vil ha det,i leiligheten sin? Lenke til kommentar
madammim Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hei. Får prøve å hjelpe. Netopiaen har vel innebygget router og kan være DHCP vert? Da ville jeg ha benyttet et accesspunkt med 4 porter for å fordele til de fire leilighetene. Hver av de 4 leilighetene kan ha sitt trådløst accesspunkt for sine enheter. Disse vil da få tildelt IP adresse fra router (modem). Er ikke helt stødig på slike oppsett, men mener dette blir det billigste og enkleste å sette opp. Lykke til. Lenke til kommentar
Blackie Lawless Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hallo To routere i serie funker ikke. DHCP må stenges av på nr 2 i rekken. Bruk denne som en switch. Router nr2 kan ha samme default ip adr som nr 1. Nr 2 må da byttes. Eks: Router 1 med dhcp har 192.168.1.1 Router 2 uten dhcp gir du 192.168.1.2 Er router nr 2 med Wlan funker det også helt fint. Jeg har Firstmile med et Zyxcel modem/router og en 3Com Wlan som nr.2. Dette oppsettet funker fint. mvh PØB Lenke til kommentar
Doleo Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Det kan fungere fint med to dhcp servere. Men kommer ann på utstyret. Kjenner ikke til det du har. Men hos meg fungerer det fint med både Zyxel modem/router og 3com router i serie. Utennom konflikt mellom DHCP serverne er det ingen grunn til at det ikke skal fungere. Edit: Må selvsagt ha forskjellig ip range. Eks. router 1 har range xxx.xxx.192.xxx og router 2 har range xxx.xxx.193.xxx Endret 10. august 2005 av Doleo Lenke til kommentar
CodeMaan Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 Kan først og fremst si at jeg har: Asus WL500g og en 3com trådløs router. Asusen står koblet til adslmodemet nedet, planen er da at 3comen skal stå oppe, slik at signalene blir litt bedre. Hadde vært fint om du/dere hadde gått litt mer i detalj. Lenke til kommentar
Blackie Lawless Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Hallo Jeg fikk hjelp av en annen kar. Se link: http://forum.programmer.no/index.php?showtopic=381948&hl= Der er det beskrevet litt bedre. mvh PØB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå