umy Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 har kjøpt en slik bryter: og skal koble den til en vifte med vanelig gul,svart og rød ledning. er ikke 100% sikker på hvordan jeg skal koble den Lenke til kommentar
toreae Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 + (venstre leder på din tegning) til gul fra power suply (12V). A (midtre leder) til rød leder på viften. Jord (høyre leder) og sort leder på viften til sort fra power suply (0V) Lenke til kommentar
umy Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 hmmm, slik? [ Denne Melding var redigert av: umy på 2002-08-05 14:27 ] Lenke til kommentar
Bøgge Bakken Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 A hva er den egentlig? koblingspunkt? Lenke til kommentar
Xell Skrevet 5. august 2002 Del Skrevet 5. august 2002 Quote: Bøgge Bakken skrev (2002-08-05 14:20):Ahva er den egentlig? koblingspunkt? anode?? vet ikke helt men det ser jo ut til å være en 1-pol, 2-terminal, til-til bryter. Dvs i den ene stillingen er det kontakt mellom jord og A og i den andre stillingen er det kontakt mellom + og A. skissen som er vist tidligere burde fungere. Lenke til kommentar
umy Skrevet 5. august 2002 Forfatter Del Skrevet 5. august 2002 bortsett fra at jeg fjernet jord-ledningen fra den gull-farga polen på bryteren. så funka dette nesten perfekt. lyset på bryteren funket ikke men d var d samme, da denne bryteren styrer et neonlys => ------- vet nå at, hadde jeg ikek droppet den ledningen hadde lyset på bryteren funka. men har brukt nok tid. så jeg tar d en annen gang el.no :smile: [ Denne Melding var redigert av: umy på 2002-08-05 17:13 ] Lenke til kommentar
DJ-Sonic Skrevet 6. august 2002 Del Skrevet 6. august 2002 hmm! etter mine egne koblinger fungerer denne bryteren slik Psu Gul = + (Suplay) skal på den øvre pinnen på bryteren. Psu Svart skal på bryter Earth ( den nederste pinnen på bryteren. Vifte rød ledning Skal på Load ( den mitterste pinnen på bryteren) vifte svart skal på Earth ( den nederste pinnen på bryteren. ps. denne måten slår kun viftene av og på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå