Kakofoni Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) I dag tidlig, da jeg skulle slå på PC'en, brukte den uvanlig lang tid og når jeg kom til velkomstskjermen, og skulle trykke på brukeren min (Vegard), måtte jeg av en eller annen grunn skrive inn et passord. Og jeg hadde ikke passord på brukeren min før. Jeg prøvde bare å skrive noe drit, så klikket det litt, og skjermen ble svart, da det kom en dialogboks der det sto at jeg ikke kunne logge inn på brukeren min, den var utilgjengelig Hva skjer? Endret 14. august 2005 av Mr. Crowley Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Virus, ormer og spyware? Hva slags sikkerhetsprogramvare har du? Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 14. august 2005 Forfatter Del Skrevet 14. august 2005 Virus, ormer og spyware? Hva slags sikkerhetsprogramvare har du? Siden jeg hadde utilgjengelig PC, tok jeg meg ferie, jeg En dataekspert (stefaren) mente på det var en form for spyware. Jeg prøvde å gå inn i sikkermodus og starte administrator, for så å fjerne passord, men admin var også passordbeskyttet, da var det bare en ting å gjøre, formatere. Nå sitter jeg foran en ren og fin og ryddig PC. Lenke til kommentar
viztnd Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Det finnes måter å omgå passord på, så for nestemann som har lignende problem: Bruk et passordrecoveryprogram (du finner lenke til et på Ultimatebootcd). Dersom man har tilgang til fler maskiner kan man også enten ta ut disken og sette inn i en annen maskin for deretter å kopiere/flytte data man ønsker å ta vare på, eller man kan bruke en Linux-livecd og kopiere/brenne ut filer på. Formatering er kun en løsning om disse to forslagene ikke hjelper... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå