feherzabidi Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) hei jeg vil vite hvordan jeg kan koblle to maskiner sammen med en krysett kabel(crossed cable). hvordan skal jeg gjøre det? jeg har også slettet linux partisjon, men når jeg logger slå maskinen på nytt så klarer eg ikke å åpne windows pga LILO, vet dere hvordan kan jeg slette lilo uten å gå i windows, feks med ett progran så kan brukes ved oopstart av maskinen!!!! mvh feher Endret 9. august 2005 av feherzabidi Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hvis du skal koble sammen to pcer med krysset kabel, så innstallérer du driverene(standarddrivere) på begge maskinene og setter hver ende av kabelen i hver sin maskin. Det er på samme måte som når du bruker hub/switch, bare at kabelen går direkte. Lenke til kommentar
zarz Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Må man ikke lage en fast IP-adresse på begge maskinene også? Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Må man ikke lage en fast IP-adresse på begge maskinene også? Det har jeg aldri hatt behov for. Jeg har gjort på samme måte som med vanlige kabeler. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Må man ikke lage en fast IP-adresse på begge maskinene også? Det har jeg aldri hatt behov for. Jeg har gjort på samme måte som med vanlige kabeler. Uten en DHCP tjeneste eller fast IP vil du vel få APIPA adresser som opererer på samme range. Pleier alltid å sette adresse selv men det fungerer nok uten. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Har pleier alltid å sette fast IP. Funker bare den ene veien til meg uten. Jeg setter "192.168.2.1" og "192.168.2.2". Pluss at begge maskinene må meldes inn i samme arbeidsgruppe. Da skal det funke uansett. Lenke til kommentar
FireNacho Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Kan legge til at man ikke nødvendigvis trenger krysset kabel. Hvis en av Pcene har ett nettverkskort med Auto MDI/MDIX vil den selv finne ut om du bruker krysset eller straight thru kabel og vil klare og kommunisere selv med vanlig straight thru kabel. Omtrent alle nye nettverkskort har denne funksjonen, og bare en av nettverkskorta du bruker trenger den. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Omtrent likt som finnes i switcher? Der er det ofte en autofunksjon så man ikke trenger krysset kabel for å koble sammen to switcher. Lenke til kommentar
Crazychip Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Vedrørende LILO så har jeg en løsning på det: Boot med en Win XP eller 2000 cd. Velg reparer eller noe liggnende på det første valget. Det burde sette deg i "Recovery console". Her kjører du kommandoen: fixmbr. Da vil Master Boor Record(LILO) bli skrevet over av Windows sin oppstarts laster og du er tilbake til en standard enkel windows oppstart. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå