Gå til innhold

kjøpe bærbar pc i butikk


Anbefalte innlegg

har sett rundt etter bærbar er litt usikker med å kjøpe på internett selv om det er gode tilbud er.

MAXIMUM 20000kr

lurte på om disse var vært et kjøp:((skal brukes til internett,"krevende spill",DVD avspilling,mp3,film mm)

 

Toshiba 1900-102 el 203

URL: http://www.elkjop.no/CE18893.html

 

Fujitsu-Siemens Amilo Dp2200

URL: http://www.elkjop.no/CE19259.html

 

Begge her P4 prosessorer av typen Desktop

Men alikevel, er disse verdt å kjøpe?

skal nok være tilkoblet strømnett for det meste...

-er det mye støy av vifta? er det mulig å ta den med på forelesninger el støyer de for mye??

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kalle2002 på 2002-08-05 13:34 ]</font>

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Kalle2002 på 2002-08-08 07:53 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: [L]337-Zonic på 2002-08-09 00:24 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv bestilt meg en Amilo D 2,2 GHz.. Greit nok at viften kanskje ikke er av det stilleste slaget, men ellers virker denne pc helt konge!

 

Det er jo ganske mye som er forandret fra celeron utgaven da. Skjermkortet er et ATI Radeon (eller hvordan det skrives...) med 32 MB. Dette kan byttes hvis ønskelig den dagen man finner ut at man trenger ett annet.

 

At det er sen reaksjonstid på celeron utgaven vet jeg ikke, men vi snakker her om en 2,2 GHz, ikke akkurat noen sinke det da...

 

Har vært litt på utkikk etter en test av denne utgaven av Amilo D, men har så langt ikke funnet noe. Er vel ikke så lenge før jeg får min, så det blir spennende å se.

 

Uansett, lykke til med valget!

 

Arild

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke mye om Fujitsu-Siemensen, men har selv nettopp kjøpt en 1900-102.

 

Jeg er rinelig fornøyd, men hadde aldri brukt 18000,- på den. Toshiba selger den selv på web for 15995,-

Du kan også være heldig og finne noen butikker som har tatt denne inn.

 

Jeg kjører WC3 på den med rimelig gode innstillinger uten problem. (Kansje dette gir en pekepinn på ytelse?)

Lenke til kommentar

Hmmmmmmmmm..hva skal jeg velge..???

Thosiba har et veldig kult design på 1900 serien, men

mangler FireWire og har kun 16mb vram

 

Leste en test på http://www.dinside.no at 1900 serien hadde

4timer battlevetid på (Desktopprosessor!!) vet ikke hvilken modell,kanskje var det 1900-102???Det er jo råbra kapasitet!!!!

 

 

Fujitsu-Siemens har RASKERE Prosessor 32mb vram fwire

men et VELDIG firkantet design!

 

Skulle gjerne hatt flere argumenter for og imot kjøp av toshiba 1900-102e203 el fujitsu-siemens1.7mhz amilo d 2.2hgz

 

begge hos URL: http://www.elkjop.no

Fujitsu-siemens=19995 kr

30gig hd 32mb vram dvd/cdrw 15"skjerm 2.2ghz p4 desktop,firewire,3usb, tv ut

 

 

 

Thosiba1900-102= 16990kr

1.7ghz p4desktop 20gig hd 16vram dvd/cdrw 3usb 256ram

14.1"skjerm,tv ut,usb

 

Thosiba1900-203= 18500kr

1.7ghz p4desktop 30gig hd 16vram dvd/cdrw 3usb 256ram

15.0"skjerm,tv ut,usb

 

 

???

Lenke til kommentar

Har du virkelig bruk for Firewire? Jeg hadde også lyst på det, men fant ut at jeg egentlig ikke trengte det. Har et DV-kamera, men bruker det sjelden/aldri. Kjøpte derfor en bærbar uten firewire :smile:

 

Amilo D'en støyer en del når viften først setter i gang (og det er ofte!). Virker som om luften slipper ut UNDER maskinen, og derfor ikke kommer seg helt ut..

 

Tror jeg ville gått for en Toshiba! Jeg eide en Amilo D 1 GHz, men byttet til Toshiba etter et halvt år!

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 09:30, bhargava skrev:

Har du virkelig bruk for Firewire? Jeg hadde også lyst på det, men fant ut at jeg egentlig ikke trengte det. Har et DV-kamera, men bruker det sjelden/aldri. Kjøpte derfor en bærbar uten firewire :smile:


Amilo D'en støyer en del når viften først setter i gang (og det er ofte!). Virker som om luften slipper ut UNDER maskinen, og derfor ikke kommer seg helt ut..


Tror jeg ville gått for en Toshiba! Jeg eide en Amilo D 1 GHz, men byttet til Toshiba etter et halvt år!


 

Du hadde en gammel modell. Denne skal være kraftig foredret. Har selv hørt på den, men siden det ikke var 100% stille i rommet er det vanskelig å si noe konkret. Men under forholdene kan jeg si med hånden på hjertet at jeg ikke hørte noe som helst til vifta.

 

La heller merke til den utrolig store og fine 15" skjermen :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 19:03, JohnnyKnoxwille skrev:

Quote:


Den 2002-08-07 09:30, bhargava skrev:

Har du virkelig bruk for Firewire? Jeg hadde også lyst på det, men fant ut at jeg egentlig ikke trengte det. Har et DV-kamera, men bruker det sjelden/aldri. Kjøpte derfor en bærbar uten firewire :smile:


Amilo D'en støyer en del når viften først setter i gang (og det er ofte!). Virker som om luften slipper ut UNDER maskinen, og derfor ikke kommer seg helt ut..


Tror jeg ville gått for en Toshiba! Jeg eide en Amilo D 1 GHz, men byttet til Toshiba etter et halvt år!


 

Du hadde en gammel modell. Denne skal være kraftig foredret. Har selv hørt på den, men siden det ikke var 100% stille i rommet er det vanskelig å si noe konkret. Men under forholdene kan jeg si med hånden på hjertet at jeg ikke hørte noe som helst til vifta.

 

La heller merke til den utrolig store og fine 15" skjermen :smile:

 

 

 

høres GlimrendeBRA ut!!! håper batteri kapasitet er såpass at en kan ta den med på eks togtur og se dvd film uten å skifte batt flere ganger ........hvor kjøper dere amilo 2.2ghz fra??? er den billigere en 19995kr?

 

(hørte at thosiba 1900 ble målt til 4TIMER er det korrekt??)

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-07 19:03, JohnnyKnoxwille skrev:

Quote:


Den 2002-08-07 09:30, bhargava skrev:

Har du virkelig bruk for Firewire? Jeg hadde også lyst på det, men fant ut at jeg egentlig ikke trengte det. Har et DV-kamera, men bruker det sjelden/aldri. Kjøpte derfor en bærbar uten firewire :smile:


Amilo D'en støyer en del når viften først setter i gang (og det er ofte!). Virker som om luften slipper ut UNDER maskinen, og derfor ikke kommer seg helt ut..


Tror jeg ville gått for en Toshiba! Jeg eide en Amilo D 1 GHz, men byttet til Toshiba etter et halvt år!


 

Du hadde en gammel modell. Denne skal være kraftig foredret. Har selv hørt på den, men siden det ikke var 100% stille i rommet er det vanskelig å si noe konkret. Men under forholdene kan jeg si med hånden på hjertet at jeg ikke hørte noe som helst til vifta.

 

La heller merke til den utrolig store og fine 15" skjermen :smile:

 

Håper for Fujitsu-Siemens sin del at de har forbedret dette ja.. :smile:

Men etter en slik erfaring er det vanskelig for meg å anbefale Amilo D'en, akkurat som det er vanskelig for Krister å anbefale Dell :razz:. Viften og CD-ROM'en bråkte rett og slett for mye til at det i det hele tatt var mulig å bruke PC'en i forelesninger og på lesesaler..

 

Har kjøpt meg en Toshiba Sat. Pro 6000 m/blant annet Bluetooth og WLAN, men selvfølgelig var det en død piksel omtrent midt på skjermen! :mad: Har levert den inn og så skulle de vurdere om skjermen kunne byttes..

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-08 10:57, veggiss skrev:

vi solgte Amilio D 2,0GHz i butikken for en stund siden, og kunder kom og leverte den maskinen tilbake fordi den bråker så mye at du blir kastet ut av lesesaler/biblioteker/forelesninger. 2,2GHz utgaven er enda værre...




 

Hehe....hørtes da veldig drastisk ut. Har selv hørt på den, og syntes den er helt grei.

 

For de som alikevel blir plaget av viftestøy, er det jo mulig å få den litt mer silent slik man gjør på stasjonære PC`er. P4 brikken trenger ikke store vifta, og det finnes sikkert bedre løsninger enn orginalvifta.

 

Men som sagt, for meg er det ingen problem, og jeg er selv ganske kritisk. Den lille støyen klarer jeg med så lenge jeg kan få en SÅ rask bærbar.

 

Så skal jeg komme med tilbakemeldinger på når jeg ble "kastet" ut av forelesninger... :lol:

 

(OBS. bare så du vet om det, så i følge FS så bruker 2,0 og 2,2ghz versjonen samme vifta, men det kan være feil)

 

[ Denne Melding var redigert av: JohnnyKnoxwille på 2002-08-08 23:28 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...