mckvakk Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 noen som aner hva dette er for noe? Lenke til kommentar
zand Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Virker som at det er SIM-kort sånn at du kommer i gang uten å måtte vente på å få det i Posten. Hvis du klikker på bildet kommer du til registreringssiden der du kan velge abonnement. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Så liten sim kort i en så stor eske,skulle tro man fikk med en mobil i esken også Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 En bekjennt av meg kjøpte en slik startpakken, men da han skulle registrere seg kom han ikke igjennom kreditsjekken, så han tapte pengene han brukte på startpakken. Synes det er en litt latterlig måte å gjøre det på, da det er ikke alle som vet om de har registrert betalings anmerkning på seg. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Du er temmelig fjern om du ikke vet at du tidligere har utelatt å betale 2 purringer for så å få innkasso, for folk flest er det veldig lett å unngå slike anmerkninger... Jeg skjønner godt at mobilselskapene ikke vil ha slike kunder da det ofte blir både dyrt og mye arbeid for dem. Kontantkort ala noextras passer vell uansett best for folk som sliter med å betale regninger... Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Det er ein startpakke til 95 kr og som selges på rema 1000. den inkluderer. At du kan velge mellom disse abonnementene chess king eller knock out, 300 kr i ringetid, 100 kr i mobil tjenester og fri etablering og simkort. Endret 9. august 2005 av mafiaman Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Du er temmelig fjern om du ikke vet at du tidligere har utelatt å betale 2 purringer for så å få innkasso, for folk flest er det veldig lett å unngå slike anmerkninger... Jeg skjønner godt at mobilselskapene ikke vil ha slike kunder da det ofte blir både dyrt og mye arbeid for dem. Kontantkort ala noextras passer vell uansett best for folk som sliter med å betale regninger... Ja, jeg skjønner også at selskapene ikke vil ha usikkre betalere, men mener at det bør være ett annet system slik at de ikke må betale 95 for noe de ikke kan bruke. Er faktisk ikke alle som er klar over at ting er endt til inkasso. Jeg fikk vite for 6 mnd siden at jeg hadde en ubetalt purring på filmleie så langt som 3 år tilbake, og pga denne fikk jeg ikke lånet jeg søkte om før denne var betalt. Jeg fikk aldri noe informasjon på at dette var gått til inkasso, heller ikke beskjed om at jeg skyldte penger for at filmen var for sent innlevert. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Du er temmelig fjern om du ikke vet at du tidligere har utelatt å betale 2 purringer for så å få innkasso, for folk flest er det veldig lett å unngå slike anmerkninger... Jeg skjønner godt at mobilselskapene ikke vil ha slike kunder da det ofte blir både dyrt og mye arbeid for dem. Kontantkort ala noextras passer vell uansett best for folk som sliter med å betale regninger... Ja, jeg skjønner også at selskapene ikke vil ha usikkre betalere, men mener at det bør være ett annet system slik at de ikke må betale 95 for noe de ikke kan bruke. Er faktisk ikke alle som er klar over at ting er endt til inkasso. Jeg fikk vite for 6 mnd siden at jeg hadde en ubetalt purring på filmleie så langt som 3 år tilbake, og pga denne fikk jeg ikke lånet jeg søkte om før denne var betalt. Jeg fikk aldri noe informasjon på at dette var gått til inkasso, heller ikke beskjed om at jeg skyldte penger for at filmen var for sent innlevert. Hvis de ikke har tatt noen juridiske steg for å inndrive dette beløpet så kan det hende at den kunne vært foreldet. Fristen for foreldelse er 3 år. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hvis de ikke har tatt noen juridiske steg for å inndrive dette beløpet så kan det hende at den kunne vært foreldet. Fristen for foreldelse er 3 år. Har ikke noe tro på at kreditorer opplyser om slikt, og så lenge beløpet ikke var på mer enn 400 kr så bel det til at jeg betalte det så raskt som mulig så jeg fikk lånet jeg søkte. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Du har trolig vært uheldig å ikke fått purringer + innkassovarsel, men de fleste andre har fått både purring nummer 1 og 2 for så å få innkassovarsel, det hender også selskap ringer til deg å prøver å få en forklaring om hvorfor du ikke betaler (ei jeg kjenner fikk det.) Endret 10. august 2005 av Bamsemoms Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Du er temmelig fjern om du ikke vet at du tidligere har utelatt å betale 2 purringer for så å få innkasso, for folk flest er det veldig lett å unngå slike anmerkninger... Jeg skjønner godt at mobilselskapene ikke vil ha slike kunder da det ofte blir både dyrt og mye arbeid for dem. Kontantkort ala noextras passer vell uansett best for folk som sliter med å betale regninger... Nå er det faktisk slik at veldig mange får registrert betalingsanmerking på seg uten faktisk å ha gjort noe galt. inkassobransjen er ikke norges mest seriøse bransje for å si det sånn...og de setter gjerne anmerkning på deg selv om du har bestridt kravet skriftlig o.l...og er veldig trege med å fjerne merkingen (eller "glemmer" det) om de trekker kravet senere. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Joda, det er godt mulig, men de fleste som får en betalingsanmerkning har fått den med rett og har fått mye informasjon før de fikk den... Lenke til kommentar
mandela Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 ikke mulig å videreføre et tlf.nr. med denne pakka eller? Lenke til kommentar
bønnien Skrevet 24. august 2005 Del Skrevet 24. august 2005 (endret) Det står forøvrig i brosjyren som ligger i pakken at hvis man ikke kommer gjennom den kredittsjekken, kan man ta med pakken og kvittering på kjøpet til butikken man har kjøpt pakken i, og få tilbake pengene. Portering skal også gå an. Endret 24. august 2005 av bønnien Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå