Gå til innhold

Chess og startpakke på rema..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er temmelig fjern om du ikke vet at du tidligere har utelatt å betale 2 purringer for så å få innkasso, for folk flest er det veldig lett å unngå slike anmerkninger... Jeg skjønner godt at mobilselskapene ikke vil ha slike kunder da det ofte blir både dyrt og mye arbeid for dem. Kontantkort ala noextras passer vell uansett best for folk som sliter med å betale regninger...

Lenke til kommentar

Det er ein startpakke til 95 kr og som selges på rema 1000.

den inkluderer. At du kan velge mellom disse abonnementene chess king eller knock out, 300 kr i ringetid, 100 kr i mobil tjenester og fri etablering og simkort.

Endret av mafiaman
Lenke til kommentar
Du er temmelig fjern om du ikke vet at du tidligere har utelatt å betale 2 purringer for så å få innkasso, for folk flest er det veldig lett å unngå slike anmerkninger... Jeg skjønner godt at mobilselskapene ikke vil ha slike kunder da det ofte blir både dyrt og mye arbeid for dem. Kontantkort ala noextras passer vell uansett best for folk som sliter med å betale regninger...

Ja, jeg skjønner også at selskapene ikke vil ha usikkre betalere, men mener at det bør være ett annet system slik at de ikke må betale 95 for noe de ikke kan bruke.

Er faktisk ikke alle som er klar over at ting er endt til inkasso. Jeg fikk vite for 6 mnd siden at jeg hadde en ubetalt purring på filmleie så langt som 3 år tilbake, og pga denne fikk jeg ikke lånet jeg søkte om før denne var betalt.

Jeg fikk aldri noe informasjon på at dette var gått til inkasso, heller ikke beskjed om at jeg skyldte penger for at filmen var for sent innlevert.

Lenke til kommentar

Ja, jeg skjønner også at selskapene ikke vil ha usikkre betalere, men mener at det bør være ett annet system slik at de ikke må betale 95 for noe de ikke kan bruke.

Er faktisk ikke alle som er klar over at ting er endt til inkasso. Jeg fikk vite for 6 mnd siden at jeg hadde en ubetalt purring på filmleie så langt som 3 år tilbake, og pga denne fikk jeg ikke lånet jeg søkte om før denne var betalt.

Jeg fikk aldri noe informasjon på at dette var gått til inkasso, heller ikke beskjed om at jeg skyldte penger for at filmen var for sent innlevert.

Hvis de ikke har tatt noen juridiske steg for å inndrive dette beløpet så kan det hende at den kunne vært foreldet. Fristen for foreldelse er 3 år.

Lenke til kommentar
Hvis de ikke har tatt noen juridiske steg for å inndrive dette beløpet så kan det hende at den kunne vært foreldet. Fristen for foreldelse er 3 år.

Har ikke noe tro på at kreditorer opplyser om slikt, og så lenge beløpet ikke var på mer enn 400 kr så bel det til at jeg betalte det så raskt som mulig så jeg fikk lånet jeg søkte.

Lenke til kommentar

Du har trolig vært uheldig å ikke fått purringer + innkassovarsel, men de fleste andre har fått både purring nummer 1 og 2 for så å få innkassovarsel, det hender også selskap ringer til deg å prøver å få en forklaring om hvorfor du ikke betaler (ei jeg kjenner fikk det.)

Endret av Bamsemoms
Lenke til kommentar

Nå er det faktisk slik at veldig mange får registrert betalingsanmerking på seg uten faktisk å ha gjort noe galt. inkassobransjen er ikke norges mest seriøse bransje for å si det sånn...og de setter gjerne anmerkning på deg selv om du har bestridt kravet skriftlig o.l...og er veldig trege med å fjerne merkingen (eller "glemmer" det) om de trekker kravet senere.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det står forøvrig i brosjyren som ligger i pakken at hvis man ikke kommer gjennom den kredittsjekken, kan man ta med pakken og kvittering på kjøpet til butikken man har kjøpt pakken i, og få tilbake pengene.

Portering skal også gå an.

Endret av bønnien
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...