Gå til innhold

Bytte Tundra 1557K yil 1557e?

Anbefalte innlegg

Kjøpte i forrige veke Tundra 1557K, og ser no PS Data sitt tilbod på 1557E, 1400 kr billegare. Einaste skilnaden er så vidt eg kan sjå at K har 128MB grafikkminne, medan E har 64. Eg vurderer no å returnere me maskin på angrerett og kjøpe den andre.

Maskina skal brukast til skule, musikk, bilete og litt film. Vil eg til dette bruket merke skilnaden, eller kan eg like gjerne bytte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kjøpte i forrige veke Tundra 1557K, og ser no PS Data sitt tilbod på 1557E, 1400 kr billegare. Einaste skilnaden er så vidt eg kan sjå at K har 128MB grafikkminne, medan E har 64. Eg vurderer no å returnere me maskin på angrerett og kjøpe den andre.

Du bør være klar over at det ikke er sånn angreretten fungerer.. PS data kan ta betalt for produksjon,pristap,demotering på den du har fått og pris varierer fra 1500-2000 Netshop tar konstant 2000,-.

Du kan heler ikke benytte deg av angreretten for å bytte til et nesten identisk produkt, bare for det har kommet et bedre tilbud... (hadde det bare vært så enkelt)

Lenke til kommentar
Du bør være klar over at det ikke er sånn angreretten fungerer.. PS data kan ta betalt for produksjon,pristap,demotering på den du har fått og pris varierer fra 1500-2000 Netshop tar konstant 2000,-.

Du tar feil. Disse begrensningene gjelder bare tilvirkningskjøp. Tudramodellene til PS Data, bortsett fra PC-byggeren, selges som komplette systemer, og vil ikke ble rammet av dette noe mere enn en Acer eller Asus fra samme butikk: Altså ikke i det hele tatt.

Du kan heler ikke benytte deg av angreretten for å bytte til et nesten identisk produkt, bare for det har kommet et bedre tilbud... (hadde det bare vært så enkelt)

Selvsagt kan man det. Grunnen til at man vil angre er knekkende likegyldig så lenge varen kan tilbakeleveres i vesentlig samme stand. Man kan angre fordi små usynlige apekatter fortalte deg at du skulle gjøre det, eller fordi samme butikk nå har et bedre tilbud. Kjøp det nye produktet og bruk angreretten på det gamle. Verre er det ikke.

Lenke til kommentar
stemmer!

Vel da bruker dem en helt annen regel en Netshop, for de bruker tilvirkningskjøp som grunn hvis du bruker angrefristen på Netshop 1557-1558 etc...

Tok en tlf til Mpx også, og de bruker den samme regelen på KN1 bla annet, men mulig PS ser på Tundra som sitt eget merke og ikke bruker tilvirkningskjøp smutthullet (kostbar for dem i så fall) hvis det er så enkelt.

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Tatt fra netshop sin side..

Netshop PC og angrerett

Netshop PC (både stasjonære og bærbare) produseres hos oss på din bestilling og etter dine spesifikasjoner etter ”Built To Order”-prinsippet, altså tilpasset etter dine ønsker. Dette produktet regnes derfor som ett tilvirkningskjøp etter Angrerettslovens §16 første ledd som gir rett til dekning av kostnadene butikken har blitt påført for utført arbeid og medgåtte materialer dersom man benytter angreretten på en slik vare.

Kostnadene skal da dekke produksjon, installasjon og testing før utsendelse fra oss og demontering av PC-en etter den er kommet tilbake. Totalkostnaden vil variere litt mellom type produkt, men vil typisk ligge i størrelsesorden 1500,- til 2500,- inkl. mva. Beløpets størrelse vil bli fastsatt etter medgått tid, og fratrukket beløpet som betales tilbake til kundens konto ved behandling av returen.

For øvrig gjelder vanlige betingelser etter lov om angrerett.

Lenke til kommentar

Tja. Netshops praksis kan synes noe i gråsonen, siden de har en 'endreknapp', selv på de prekonfigurerte systemene. Klikker du deg rett inn på denne, for så å trykke 'Kjøp' tror jeg likevel en forbruker vil kunne vinne fram med at det ikke dreier seg om et tilvirkningskjøp, selv om det kan se ut til at de bevisst har gått inn for at alle skal være det. Noen må i så fall klage og ta runden med Forbrukerråded, deretter Forbrukertvistutvalget, og evt. tingretten. Hos MPX (og PS Data) er skillet mye greiere: Dette er et tilvirkningskjøp, mens denne ikke er det. Skulle MPX prøve å påstå noe annet vil de nesten garantert tape.

Endret av qwert
Lenke til kommentar
Tja. Netshops praksis kan synes noe i gråsonen

Har erfart dette selv med en 1557GLS og valgte å vri litt på det, og kjøpte meg et annet produkt, men de sa at dette var første gangen dem ikke benyttet seg av denne regelen.

Fant ut at det var bedre å kjøpe en bedre maskin en å tape 2000,- kr som dem hadde trukket.Uansett så var jeg heldig for dem gjør heller ikke dette vanligvis..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...