mevvem Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg har nylig kjøpt en Samsung Setpoint SATA disk som jeg skal koble til mitt gamle hovedkort ett ASUS p4g8x (skal bygge maskin til moren min) Når jeg da kobler til disken så er det ingenting som tilsier at den faktisk er tilkoblet... jeg har prøvd det meste., er det noe spesielt man må gjøre for å få sata disker til å fungere? (dette er den første jeg kjøper og instalerer) Jeg klarte å få maskinen min til å se den i bios, bare ikke i windows så jeg er litt forvirret nå. vennligst hjelp Lenke til kommentar
kenzky Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Du må gå inn på ASUS.com og finne SATA-drivere til ditt hovedkort. Så på de filene du lastet ned finner du en fil som heter makedisc klikk der og sørg for at du har en diskett i diskettstasjonen. Etter det starter du opp disketen i Bios. Håper du forstod ;P Lenke til kommentar
mevvem Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 DOH >_< jaja, får vel bite i det sure eplet å kjøpe diskett stasjon da =P hehe Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Kan vel bruke CD/DVD? Lenke til kommentar
Dr.Gonzo Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hvis du ikke skal installere windows på nytt på den nye harddisken, trenger du bare å laste ned driveren fra asus og installere den i windows, du trenger ikke å legge den på diskett/cd-rom først. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 ... Jeg klarte å få maskinen min til å se den i bios, bare ikke i windows ... Dette tyder på at det er snakk om en lagringsdisk, altså du har Windows på en annen disk? Da kan du glemme dette med drivere og floppy. Se punkt 3 her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå