phax Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hei, trenger sårt et par nye høyttalere da de gamle slitne jamo høyttalerne jeg sitter på nå er ganske så harva. Har veldig stramt budsjett da jeg har mye andre utgifter fremover så jeg tenkte og bare finne meg noe midlertidig til en 2000,- ca. Jeg vil ikkje spare noen måneder ekstra og kjøpe meg noe skikkelig ettersom jeg har mange andre ting jeg må spare opp penger til, og jeg gidder ikke høre på sprengte diskanter i flere måneder. så planen er å invistere i noe ok til en billig penge nå forså og oppgradere om et år eller to. Høyttalerne skal brukes på en helt ok pioneer forsterker jeg har arvet gratis, men denne skal også oppgraderes med tiden så akkurat det spiller ikke så stor rolle. Det blir nok bare stereo lytting fremover ettersom jeg er mest kresen på musikklyden og ikke så opptatt av kinolyd. men vil kanskje supplementere med en sub etterhvert for å få litt drahjelp på dypbassen. Jeg har helst sett for meg et par gulvstående høyttalere, men dette er ikke noe must. prisen og lyden er viktigste faktor her. Hvis dere har noen forslag på stativhøyttalere ta gjerne med stativer også i forslagene deres. (bare husk på budsjettet. ) Har sett meg ut et par gulvstående fra gale; Gale 3040 og Gale 3030. Disse er jo unektelig rimelige og låter jo ikke så verst egentlig. Har bare hørt på 3040 og syntes det virket ganske bra iforhold til pris og størrelse. Noen som vet hvor stor forskjellen på 3040 og 3030 egentlig er sånn lydmessig? Noen innvendiger på disse eller andre og bedre forslag til denne prisen? brukt er jo også en mulighet men synes det er vanskelig og finne noe innenfor budsjettet på torget til avforum o.l.. håper på mange fine svar! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hva med å kikke hos for eksempel ljudia.no og kjøpe elementer du kan sette inn i de Jamo- kassene du har? Da kan du glatt halvere budsjettet ditt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 nye elementer + nye delefilter og nye kabler, så blir det fort oppmot samme prisen + at jeg sitter igjen med et par forferdelig stygge hvite 90talls høyttalere. nei gidder ikke noe slikt prosjekt, vil kjøpe noe ferdig. Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 ok, har funnet noen flere valg, kanskje det blir litt mere liv her da.. Gulvstående: - Gale 3040, 2000,- - Proson HFC166, 2000,- Stativhøyttalere: - Dali Concept 1 1800,- - Psb Alpha B, 2000,- - Infinity Primus 150, 1800,- - JBL Balboa 10, 1600,- - Gale Golden Monitor, 1600,- disse stativhøyttalerne vil jo selvsagt bli dyrere med stativ, men det kan jeg jo kanskje klare meg uten i noen måneder.. hvilke av disse gir mest og best lyd for pengene synes dere? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Tror jeg hadde satset på gulvmodeller. De har lavere WAF, men det er ikke sikkert det spiller noen rolle for deg. Etter min erfaring spiller store kabinetter livligere enn små.. Lenke til kommentar
phax Skrevet 11. august 2005 Forfatter Del Skrevet 11. august 2005 WAF spiller selvsagt inn. men de fleste her vil gli ganske godt inn i stua mi så det blir ikke store problemet. Har også mest lyst på gulvmodeller ettersom jeg synes det ser best ut og sparer tusenlappen på stativer. Mye mulig at jeg går for Gale 3040 med mindre noen kommer med noen bedre forslag. Skal innom hifiklubben og lytte en gang til på de i helga, lenge siden jeg har hørt de. får vel kanskje høre på Dali Concept 1 også mens jeg er der, og kanskje innom hificenter kjeden å lytte på proson og Jbl sine. Resten får jeg desverre ikke mulighet til å høre på. er vel ingen som fører de i tromsø. ser også at hifiklubben kommer med ny katalog 31 august, mye mulig jeg drøyer den til da for å se om de kommer med noe nye produkter eller prisendringer. kanskje noen gode tilbuder. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå