Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Treig nedlasting fra Microsoft

Anbefalte innlegg

Om dette er feil plass, vennligst flytt tråden til ein passene kategori.

Sitter er på jobb og skal laste ned oppdateringer til Windows XP.

Det tar utrulig lang tid.

Micosoft .NET framework 1.1 servicepack 1 og

Oppdatering for Windows Media connect

er spessielt treige?

Internet linja her er bra, rundt 20mbit, og andre oppdateringer kjem ned om olja lyn. Det samme skjer heime av meg, på 4mbit adsl linje fra telenor.

Det er sånn 4-5 kb/sec vil eg tippe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du kjører en trace på oppkoblingen ser du sannsynligvis at du er koblet til en server i Paris. Denne virker overbelastet, og er fryktelig treg. Er du derimot heldig og havner i Amsterdam får du utnyttet linja di bedre :)

Foskjellen mellom disse to er helt enorm, og hvis noen har en løsning på hvordan man enkelt kan blokke Paris-servern så sparer dere meg mange timer i uka :)

Lenke til kommentar

Det er som enden hinter innpå forskjellige chache servere for windows update, og alle disse gir ikke like bra ytelse.

Hvis det går tregt tar jeg vandligvis bare en restart av maskinen så kobler den seg til en annen server og jeg får god hastighet igjenn.

Lenke til kommentar

Nå skal det sies at jeg ikke tror jeg har fått .NET servicepakken ned i akseptabel hastighet en eneste gang, så det er mulig denne ikke er distribuert ut til alle sys-servere?

Jeg har aldri opplevd at en restart/reconnect har gitt meg en annen server, men så gidder jeg heller ikke sitte og se på at noe lastes ned - jeg har alltid andre oppgaver som kan gjøres inhouse.

Lenke til kommentar
Nå skal det sies at jeg ikke tror jeg har fått .NET servicepakken ned i akseptabel hastighet en eneste gang, så det er mulig denne ikke er distribuert ut til alle sys-servere?

Jeg har aldri opplevd at en restart/reconnect har gitt meg en annen server, men så gidder jeg heller ikke sitte og se på at noe lastes ned - jeg har alltid andre oppgaver som kan gjøres inhouse.

Joda, er faktisk tilfellet at en restart kan hjelpe mye ;)

Hvis det er inhose er det dog uansett raskest å bruke en egen (w)sus server.

Lenke til kommentar
Hvis det er inhose er det dog uansett raskest å bruke en egen (w)sus server.

Hadde vi bare giddet ;) Vi kjører en på vårt eget nett, men gidder ikke sette opp en egen server på produksjonsnettet, som er helt åpent og usikret.

Vi produserer i stor grad identiske maskiner, og med jevne mellomrom oppdateres imagene, så det er ikke enorme mengder vi vanligvis laster ned.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hm... Installert WSUS server nå.... men det gjikk ikkje spesseielt fort og laste alt ned til den. 12 giga skal den ha ned, jaja, den får ta helga til hjelp.

Er kommet til 6 giga da, men kopierte jo masse stash fra gamle sus servern over på wsus'n da.

Ingen som veit om kordan man kan sprite opp farten vel?

Lenke til kommentar

Har selv ofte problemer med Microsoft sine oppdateringer. (Sikkert Paris' serveren som nevnt.)

Mitt tips er å bite i det sure eplet, og laste ned de kritiske oppdateringene fra Windows Update.

Men .Net framwork, Media player, Media Connect oppdatering osv, synes jeg det er like greit å bare laste ned fra download siden til microsoft.no. Her har jeg alltid fått full fart :)

Man kan selvfølgelig finne alle oppdateringer her, men å søke etter hver og en tar sikkert like lang tid som å bare la Windows Update laste dem ned.

PS: Eller eventuelt laste ned alle oppdateringer en gang, og så bruke de til å lage en oppdatert XP installasjons cd/image :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...