Omnious Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hei! jeg er en amatør som vurdere å kjøpe et 350D kamera. har lest litt rundt og fått med meg at det anbefales med solblender. Det jeg lurer på er hvem som passer? Denne Feks? eller? Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Jeg mener der følger modlysblænde med standard optikken - men er ikke helt sikker. Hos Cyberfoto.se kan du under det enkelte objektiv se hvilken modlysblænder filtre m.m. der passer. Det er ikke standard - som regel skal du have en til hvert objektiv. Endret 9. august 2005 av Kigulu Lenke til kommentar
Jungel Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Ulike objektiver krever ulike solblendere. Jeg har to objektiver, og har følgelig to forskjellige solblendere. Dette er altså ikke avhengig av kameraet, men hvilke objektiver du kjøper til. Når det er sagt så følger det med solblender på f.eks. Tamron sine objektiver, så det er ikke sikkert at du behøver å kjøpe det separat. Men altså: Kjøp deg kamera og objektiv(er) først, og så kan du se deg om etter en solblender som passer. Forøvrig så er ikke en solblender en person, men en ting, altså "hvilken" ikke "hvem". EDIT: Kigulu kom meg i forkjøpet! Endret 9. august 2005 av Jungel Lenke til kommentar
Omnious Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Ulike objektiver krever ulike solblendere. Jeg har to objektiver, og har følgelig to forskjellige solblendere. Dette er altså ikke avhengig av kameraet, men hvilke objektiver du kjøper til. Når det er sagt så følger det med solblender på f.eks. Tamron sine objektiver, så det er ikke sikkert at du behøver å kjøpe det separat. Men altså: Kjøp deg kamera og objektiv(er) først, og så kan du se deg om etter en solblender som passer. Forøvrig så er ikke en solblender en person, men en ting, altså "hvilken" ikke "hvem". EDIT: Kigulu kom meg i forkjøpet! jo.. men så er det det da.. jeg kommer nok til å ha standard objektivet noen måneder før jeg kjøper nytt.. (spare penger til det vettu ) så jeg må ha en solblender som passer til 18-55 objektivet som følger med Endret 9. august 2005 av Omnious Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Solblender EW-60C passer 18-55mm objektivet... Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) ...så jeg må ha en solblender som passer til 18-55 objektivet som følger med. Canon Solblender EW-60C er solblenderen som passer til Canon's EF-S 18-55mm. WOW MPX har denne til halv pris i forhold til www.fotovideo.no Endret 9. august 2005 av Pingla Lenke til kommentar
Kigulu Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) 159 Dkr. men ej på lager. Endret 9. august 2005 av Kigulu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå