carl-kr. Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) hei! kjøpte meg en sempron 2600+ (1,6 Ghz) satte det i mitt gamle msi HK alt fungerte bra,men når jeg venstre klikka på min datamaskin og gikk ned på alternativer for å se, sto det AMD Athlon 1700+ 1,45Ghz??? hva i allverden!?har jeg fått tilsend feil eller....? kan det ha noe å gjøre med at jeg har hadde en Atlon 2000+ der før. den har i tilleg vært klokket. kansje det påvirker ny prosessoren.med motsatt efekt. men det var rart det sto atlon når sempron cpuen sto i Endret 9. august 2005 av carl-kr. Lenke til kommentar
Knast Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 dette er klokken på CPUen din.. du må gå inn i bios og stille klokken. har ikke prøvd dette med msi, men på awardbios (abit bruker denne hvertfall), går du inn i bios/softmenu/cpu settings (e.l.). Der kan jeg velge 2500, 3200 eller 'user define' på min... du bør da kunne velge 2600+. Hvis du ikke kan velge dette, velg 'user define' da får du muligheten til å stille fsb (front-side bus) og mp (multiplier).. sett da mp til 11,5 og fsb på 140.. dette går som sagt hvertfall på min pc.. noen må rette meg hvis jeg tok feil nå men mener dette skal være riktig;) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå