sludd Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Eg har forstått det sånn at dell.no køyrer tilbod ganske ofte, men i begrensa perioder. Noverande tilbod er minus 1000/1500kr og ein gratis printer. Rabatten på 1000kr går ut den 10. august, medan printertilbodet går ut 24. august. Er dette gode rabattar? Eg veit eg ikkje har noko behov for printer, så dei kronene kunne eg godt få bruke på noko anna - t.d. minne, HD eller prosessor. Det eg lurar på er om eg bør slå til no, før 1000kr-rabatten går ut, eller om eg skal vente, og sjå om det kjem noko bedre. Har nokon erfaringar når det gjeld kva rabattar og tilbod som bruker å vere hjå dell? Oppsettet eg ser på er: Intel® Pentium® M prosessor 740 (1.73GHz, 2MB L2 cache,533MHzFSB) ATI X300 grafikk 15,4" widescreen skjerm UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1050) LCD Panel 512MB 400MHz DDR2 RAM (2x256) 128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300 60GB (5400rpm) IDE harddisk Fixed intern 8X DVD+/-RW Drv med Software Intel® trådløs 2915 802,11a/b/g Mini PCI LAN-kort Primært 9-celle 80 WHr batteri Med ein totalpris på 9 465,- (Og ein printer eg kan bruke som brevvekt.) Trur nokon eg kan få det billigare om eg ventar? Endret 9. august 2005 av sludd Lenke til kommentar
Fusheeker Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Det eg lurar på er om eg bør slå til no, før 1000kr-rabatten går ut, eller om eg skal vente, og sjå om det kjem noko bedre.(...) Trur nokon eg kan få det billigare om eg ventar? Det kommer alltid noe bedre. Skal du først kjøpe PC, er det ingen grunn til å sitte på gjerdet. Der vil du bli sittende for alltid. Moores lov sier at prosessorhastigheten fordobles hver 18. måned. Det vil i prinsippet si at du om 18 måneder kan kjøpe en dobbelt så rask prosessor for samme beløpet som i dag. For harddiskkapasisteten skjer fordoblingen hver 12. måned. Mitt råd er: Dersom du finner et tilbud som du synes virker bra, slå til på det! Det vil alltid komme bedre tilbud senere, men det er slik dette markedet fungerer. Det oppsettet du nevner der ser aldeles ikke ille ut. Lenke til kommentar
sludd Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Det eg lurar på er om eg bør slå til no, før 1000kr-rabatten går ut, eller om eg skal vente, og sjå om det kjem noko bedre.(...) Trur nokon eg kan få det billigare om eg ventar? Det kommer alltid noe bedre. Skal du først kjøpe PC, er det ingen grunn til å sitte på gjerdet. Der vil du bli sittende for alltid. Moores lov sier at prosessorhastigheten fordobles hver 18. måned. Det vil i prinsippet si at du om 18 måneder kan kjøpe en dobbelt så rask prosessor for samme beløpet som i dag. For harddiskkapasisteten skjer fordoblingen hver 12. måned. Mitt råd er: Dersom du finner et tilbud som du synes virker bra, slå til på det! Det vil alltid komme bedre tilbud senere, men det er slik dette markedet fungerer. Det oppsettet du nevner der ser aldeles ikke ille ut. Jo, eg kjenner til denne Moore, men det er ikkje noko hast, difor vil eg gjerne vite korleis prisen på dette oppsettet er i forhold til det som er "normalt" Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå