Gå til innhold

Det store spørsmålet

CAiTiFF

Anbefalte innlegg

Jeg er i ferd med å komponere min nye PC. Jeg har kommet til valget av skjermkort. Med mitt bruk står valget mellom 2 kort:

GF4 Ti42

Radeon 8500

Så, uten at jeg ønsker å starte en meningsløs nvidia vs ati debatt, hvilket av disse kortene svarer seg best å kjøpe? De ligger på rundt samme pris i dag.

hvilket er best på 3d ytelse?

2d ytelse?

Og, er de nye teknologiene til 8500 noe tess? truform etc

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ville ha valgt nVidia GF4 Ti4200, pga det er:

1: raskere en R8500!

2: det kan klokkes noe helt sinnsykt!

så over til ytelse:

3D: GF4 leder helt klart, Ti kortene er jo "lagd for spillere"

2D: R8500 stikker av med premien her, men en "vanlig" bruker vil neppe merke noe forskjell i kvaliteten.

når det gjelder den nye teknologien til ATI har jeg desverre ikke peiling...

Men mitt råd er: :smile: ***Ti4200*** :smile:

Lenke til kommentar

Prisen er jo ikke helt lik da, det er tross alt 500 kr forskjell på dem. Det er oxo 50% av ati kortet.

Nvidia kortet er raskere, men er det verdt 500kr?

ellers er jeg enig med jannis i punktene hans. Hvis du ikke skal overklokke, og er på et budsjett ville jeg kanskje gått for radeon.

Ellers må vi vel alle bytte når radeon 9700 og NV30 kommer ut? :wink: vi får se hvem som "vinner"

Til Jannis:

For andre gang, det er SDRAM'en som trekker ned systemet ditt, bytt til DDR :grin:

Lenke til kommentar

"Hvis du ikke skal overklokke, og er på et budsjett ville jeg kanskje gått for radeon."

enig, men tenk fremmover, man har kanskje ikke såp mye penger, men vil ha bedre ytelse, sitter du da med et 8500 kort er det lite du kan gjøre, men sitter du med et Ti4200 kort kan du på bare få sekunder ha et ti4400 kort... (med overklokking altså).

ja, jeg vet det er fordi jeg har SDRAM at scoren min er så lav, men nå kan jo alle se hvor m.o.g.o.l.i.d jeg var som kjøpte meg et NYTT HK som kun støttet SDRAM...! :sad:

anyway, 8700 poeng er jo brukbart en go stund fremmover.. :wink:

beklager at dette kanskje ikke passet inn i denne posten...

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-08-05 21:06 ]</font>

[ Denne Melding var redigert av: Jannis-15 på 2002-08-05 21:07 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...