Gå til innhold

wlan forsvant etter formatering av laptop

Anbefalte innlegg

eg har en pavilion ze5325EA med innebygget trådløst LAN 802.11b.

Dette sammen med en cnet router virket kjempefint helt til eg fant ut eg skulle installere windows xp på nytt.

når xp var installert hadde den trådløse nettverkstilkoblingen forsvunnet og eg har ikke lykkes med å finne den ei heller hvilket nettverkskort eg har.

når eg går inn på kontrollpanel_ytelse vedlikehold_system_maskinvare_enhetsprofiler finner eg ikke noe informasjon om et wlan kort.Det står bare 1394-nettverkskort, national semiconductor corp pci adapter...vet ikke ka det er for noe....

hva har skjedd? når eg går inn på nettverk og internett tilkoblinger står det bare lokal tilkobling og 1394-tilkobling....men hvor er wlan tilkoblingen som stod der før blitt av??

skjønner ingenting eg altså :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

* Fjernet referanse og svar på useriøst innlegg -am3k- *

Sjekka drivere?

Høyreklikk på min datamaskin -> Egenskaper -> Maskinvare -> Device Mananger (husker ikke i farten hva den heter på norsk :blush: ) -> Så får du opp en liste over alle drivere til pcen.

Er det noen som er markert gule / røde? I så fall, hva heter den / de? Ligger wlan kortet der?

Håper det var til hjelp.. Si i fra hvordan det går

Endret av am3k
Lenke til kommentar

* Fjernet referanse og svar på useriøst innlegg -am3k- *

Edit: Hei LaStrada, Device manager blir vel enhetsbehandling på norsk og der står det kun det eg har skrevet i forklaringen over, synes det er et merkelig problem eg har fått

Endret av am3k
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...