_Daniel_ Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Lastet inn Sata disken?? Hva mener du?? Den er installert står det.. Her er et bilde av Databehandler greia.. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg spurte om du hadde lagt inn en driver (også kalt firmware) for SATA-disken din. Tydeligvis ikke. Men det er ikke alltid nødvendig. Hvis du finner den der så kan du bare partisjonere den (dele den opp). Etter du har gjort dette må du, som sagt, formatere den. Så er den klar for bruk. Forresten, jeg ser ikke disken din på bildet, men "bare" de to andre som du sa du hadde. Men regner med at det du mener med at "Den er installert står det.." er at den er der. Da er alt fint Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det er nok noe galt her, disken vises ikke. Det bildet viser bare disk 0 og disk 1, samt to CD drev. Så hvor er den tredje disken? Det er noe som mangler. Det er ikke sikkert det er den som heter "Diskstasjon", det skulle uansett stått et navn her hvis alt er riktig installert. Forresten, 'gunnard', firmware er da slett ikke det samme som en driver. Firmware ligger i ROM, f.eks. BIOS er firmware, harddisker og CD drev inneholder firmware. Mens en driver ligger i RAM som tilbehør til OS. Lenke til kommentar
gunnard Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 Det er nok noe galt her, disken vises ikke. Det bildet viser bare disk 0 og disk 1, samt to CD drev. Så hvor er den tredje disken? Det er noe som mangler.Det er ikke sikkert det er den som heter "Diskstasjon", det skulle uansett stått et navn her hvis alt er riktig installert. I det øverste vinduet er vel enhetene som har fått tildelt partisjon av Windows, mens hvis disk 2 ikke har fått tildelt partisjon vil den bare stå under disk 1 inntil partisjonering. Enig i at alt ikke er som det skal være grunnet at den heter "Diskstasjon", men står det oppgitt under Diskbehandlern kan den nok brukes med standarddrivern Windows har installert for den (med navn "Diskstasjon"). Tenkte jeg. Off topic: Forresten, 'gunnard', firmware er da slett ikke det samme som en driver. Firmware ligger i ROM, f.eks. BIOS er firmware, harddisker og CD drev inneholder firmware. Mens en driver ligger i RAM som tilbehør til OS. Så det ikke som nødvendig å forklare meg grundig her. Du har rett i at firmware og driver ikke er det samme, og at det ene ligger på en enhet, mens det andre tilhører programmer/OS, men jeg skrev strengt tatt bare at driver noen ganger blir kalt firmware, som det faktisk (uheldigvis kanskje) gjør. Firmware ligger derimot ikke ofte i ROM, ettersom firmwaren også skal kunne endres ligger det enten på en Flash ROM eller på en såkalt EPROM-brikke. Men det er vel ikke vits å vite i denne sammenhengen...? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 (endret) Her er et bilde av Databehandler greia.. Kan du scrolle litt lenger ned i Diskbehandling slik at vi får se om S-ATA disken din ligger der, klar til partisjonering / formattering ? PS: Det er mulig at du får raskere/bedre hjelp ved å opprette en egen tråd, med en mer passende emnetittel Endret 18. august 2005 av BearCat Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå