Gå til innhold

"Trygg fjerning av maskinvare", SATA disk

Anbefalte innlegg

Etter å ha googlet en del nå, har jeg kommet fram til at denne "Trygg fjerning av maskinvare" tingen (hadde problemer med dette på Raptoren min), kommer av at drivere til SATA disk ikke er installert. Jeg har ett HK med nForce4 brikkesett. Skulle ikke da SATA drivere være unødvendige, eller må jeg installere for det om?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har det samma jeg også.. winXP skal på død og liv kaste ut sata disken min :mad: har prøvd med sata floppy'n før men winXP ga seg ikke av den grunn.. Har ikke brukt floppy'n nå og disken funker som den skal, men winXP liker'n vist ikke :no:

Endret av Skurk
Lenke til kommentar
Noen som vet hva dette kommer av? har nettopp oppgradert pcen min og satt en SATA disk som primary med winxp på og jeg får også opp "trygg fjerning av maskinvare" på SATA disken nå, kan det ha noe med driverne å gjøre?

Det er som xoop sier: Ikke et problem men en positiv egenskap.

Slik jeg oppfattet trådstarter så hadde han et problem med "trygg fjerning av maskinvare". Noe jeg tolket til at "trygg fjerning av maskinvare" ikke kom opp. For å få denne muligheten så må man trolig innstallere driverene til brikkesettet (hvis ikke windows har det innebygget fra før).

Lenke til kommentar
Kunne vel misforstås ja, hehe. Men er sånn at jeg får opp "Trygg fjerning av maskinvare" i XP. Men da er jo ikke det noe å uroe seg for, er jo bare positivt... :D Litt digg p kunne koble fra og til SATA disker under drift.

Enig i det, men må vel være litt kjipt vis man kobler ifra SATA disken der OS'et ligger på, slik som jeg har det akkurat nå...

Lenke til kommentar

Hei,

Jeg har MSI K8N Neo4 HK og har en SATA disk på 250gb.. Den er koblet til også kommer det opp sånn trygg fjerning greie av den.. Men det er ikke problemet.. Det som er problemet er at jeg IKKE får brukt den, jeg ser den ikke på min datamaskin og får ikke brukt den i det hele tatt!

Har prøvd og installere driver, men får det IKKE til..!

Noen som kan hjelpe??

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rXRozPkg
*snip*

Har du partisjonert og formatert den da?

Dette kan du gjøre i disk managment (kontrollpanel -> admin verktøy -> computer management -> disk management)

Lenke til kommentar

Har du ikke partisjonert disken vil du ikke kunne se noen partisjoner innenfor "Min datamaskin". Er du usikker på om Windows har funnet den kan du sjekke det i Enhetsbehandling. Men den har nok det, så da er det bare å partisjonere så kommer den innenfor "Min datamaskin". Formater etter partisjoneringen, så vil alt være "normalt".

Lenke til kommentar

Jeg har ikke gjort noe med den SATA disken i det hele tatt.. BIOS finner den, også finner den derre Trygg fjerning av programvare eller hva d kalles den også..

Det jeg finner i Enhetsbehandlign under Diskstasjoner er det tre stasjoner, Maxtor og QUANTUM er de HDD diskene som jeg BRUKER nå på Windows, også den over der hvor det står Diskstasjon er den SATA disken som IKKE jeg får under Min Datamaskin, og får derfor IKKE brukt den..=(

Men sånn som du sa at hvis jeg partisjonerer disken så vil Min Datamaskin finne den??? Hvor partisjonerer jeg den?? Må jeg starte opp med XP cd'n også gjøre det derrifra?? Eller der det noen lettere måter???

Bilde fra Enhetsbehandling:

post-62-1124228575_thumb.jpg

Endret av _Daniel_
Lenke til kommentar

Ser ut som Windows har misforstått litt. Har du lastet inn SATA-drivere? Oppdatert til SP2?

Du kan teste om du kan partisjonere den ved å gå inn der lumted viser til. Har du norsk versjon blir det:

Kontrollpanel -> Administrative verktøy -> Datamaskinbehandling

I dette vinduet som kommer opp velger du i hierarkistrukturen (den til venstre):

Lagringsplass -> Diskebehandling

Står disken der?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...