MingLee Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Har et Gainward 6800 GT GS som den ene viften på kjøleren er ødelagt. Har bestilt meg en Zalman VF700-Cu. Er det vanskelig å få av den orginale kjøleren på dette korte? Spør siden jeg aldri har gjort dette før og at jeg ikke har lyst til å ødelegge korte mitt... Lenke til kommentar
pcp160 Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Jeg har akkurat samme kort som deg, men av en eller annen grunn er dette kortet levert med 2 forskjellige kjølere. Min har kun en vifte, og ut fra hva jeg kan se på bilder, også mer massiv kobberblokk enn den med 2 vifter. Uansett, og få av kjøleren er vel omtrent samme jobb, og vil ikke si det er vanskelig. Det er en del små skruer, samt plastpinner med mothaker under som holder kjøleren på plass. Plasthakene klemmes sammen med en nebbtang eller lign på undersiden, og dyttes ut. Det er nokså innlysende hva du må gjøre bare ved og se på den, og det eneste som er litt viktig er og være forsiktig. Disse tingene er følsomme for statisk elektrisitet, og med masse overflatemonterte komponeter over alt, er det heller ikke rom for og sleive med skrutrekker eller tang. Lykke til. Endret 9. august 2005 av pcp160 Lenke til kommentar
MingLee Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Da har jeg monter Zalman kjøleren. Er imponert!!! Idle falt fra rundt 58 grader til 43. På load ligger jeg rundt 53 grader mot rundt 70 tidligere! Stille er den og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå