Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg lurte på en ting....jeg trenger en psu til i servern min...den takler ikke mere en 5hhd og hovedkortet...jeg skal ha flere disker in så jeg trenger en psu til....men den skal bare kjøre disker og ikke hovedkort...vill diskene alltid stå og snurre når jeg slår på psuen bak ? eller må jeg modde en på knapp eller noe....eller må den være kobla til et hovedkort

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-05 18:07, Bisarre skrev:

Bør vel også koble sammen 0v også... For å jevne ut 0v-potensialet.

Mener du jording?? er ikke alle som er tech gururer her veit du... Jeg veit hva det er men, det er ikke sikkert alle andre gjør det. :razz:

Lenke til kommentar

ATX supplies:

An ATX power supply will require extra wiring, but will negate the need for a second power switch on your case. The diagram below is a reference for the ATX connector block.

To control two psu's from your current power supply is pretty straightforward, but will require you to make some electrical connections. The quality of these connections is important, so take your time, solder all bare wire ends, use good quality connectors [12V automotive ones will do fine] and use decent insulation tape to tidy and electrically isolate each join. Concentrating on the secondary power supply, make the following connections:

1. Join wire 8 [Grey - power good] with any ground wire [black - ground], and make good the connection with insulation tape.

2. Join wire 14 [Green - power on] to wire 14 on the primary supply.

3. Join any earth wire to any earth wire on the primary supply.

4. Make good all connections.

Jeg fikk ikke lagt inn bilder... men hvis noen sier meg det så kan jeg legge ut tegning om hvordan det gjøres!

Jeg brukte samme oppsett... å det funka.... :smile:

Lenke til kommentar

er vel ikke så jævlig viktig med dobbel-PSU på hjemme-servere.

enten er du forsiktig, og ikke trekker for mye strøm fra kursen, da går ikke sikringa.

hvis du allikevel skal ha dobbel, må du strekke en strømkabel over til nabon eller noe, men du er fortsatt ikke sikra.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-07 13:52, Taad skrev:

ATX supplies:

An ATX power supply will require extra wiring, but will negate the need for a second power switch on your case. The diagram below is a reference for the ATX connector block.

To control two psu's from your current power supply is pretty straightforward, but will require you to make some electrical connections. The quality of these connections is important, so take your time, solder all bare wire ends, use good quality connectors [12V automotive ones will do fine] and use decent insulation tape to tidy and electrically isolate each join. Concentrating on the secondary power supply, make the following connections:

1. Join wire 8 [Grey - power good] with any ground wire [black - ground], and make good the connection with insulation tape.

2. Join wire 14 [Green - power on] to wire 14 on the primary supply.

3. Join any earth wire to any earth wire on the primary supply.

4. Make good all connections.

Jeg fikk ikke lagt inn bilder... men hvis noen sier meg det så kan jeg legge ut tegning om hvordan det gjøres!

Jeg brukte samme oppsett... å det funka.... :smile:

Mener du å koble til jordinga på primary supply eller secondary supply??

Kan man starte secondary supply ved å koble sammen power_ok og ps_on på secondary supply uten å starte primary supply, da?????

Jeg mener når power_on er kobla til primary supply???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...