Share the pain Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Kabinettet blir rundt 40cm bredt, og 40cm langt. Høyden vil være på rundt 9cm. Det jeg laget i sketchup, er bare en skisse, og kabinettet vil ikke se slik ut når jeg er ferdig. Hardware: Msi KT6V, socket a hovedkort. Amd ahtlon xp2400, med litt klokking. 512mb ddr-dimm sd-ram gainward geforce fx5200 m/tv ut samsung p120 200gb harddisk. alt i alt, ikke noe monster, for å si det sånn. I løpet av de nermeste dagene skal jeg opprette en tråd i worklogs. Lenke til kommentar
x871kx6167ss7 Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 skal du ha IO på siden av kabinettet? Er det ikke bedre å ha det på baksiden? Ser lovende ut! Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 (endret) skal du ha IO på siden av kabinettet? Er det ikke bedre å ha det på baksiden? I/O-panelet blir liggende på siden. hvis det skal være bak, må jeg rekonstruere hele skjiten, og flytte på psu, cd-rom, harddisk. osv. Ser lovende ut! Jo, takk! Edit: Jeg tror at plexiglasset har kommet på postkontoret. Får håpe at Neptun_ har fått pakken med viftegrillene mine. Endret 16. august 2005 av Share the pain Lenke til kommentar
sigen Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Tror dette kan bli bra. Skal du lage en skikkelig tegning i SketchUp snart? Eller i det hele tatt? Gleder meg til denne er ferdig, tror det kan bli veldig bra Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Hvordan vil det være å sage 5mm plexiglass med stikksag? Jeg har støtt på et aldri så lite problem: Skjermkortet, den panel-greia bak på skjermkortet, der dvi og vga-connector-sakene sitter.. Den er en smule høy, finnes det noen muligheter for å fjerne den/Modifisere den? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 (endret) Burde ikke være noe problem å sage i 5mm plexi. Husk å bruke fintannet blad, lav hastighet, ikke press hard mot plexi`en og bruk veske (vann funker fint) til å kjøle ned litt (det jeg brukte til 10mm plexi, funka fint) Det er ikke vanskelig å fjerne PCI-dekselet til skjermkortet, bare å skru det av (to små skruer på innsiden vanligvis) Men da har du ett nytt problem; Åpent hull. Dette kan du fikse med å A) Lage hull til skjermkortet direkte i kabinettet, eller B) Lage deksel som er mindre i f.eks. alu. (I begge tilfeller må du lage spesialtilpasset hull i kabinettet) EDIT: Du kan også skru av PCI-dekselet, sage av en bit, og skru den på igjen Endret 16. august 2005 av sigen Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Ok. Da har jeg kommet til et nytt vanskelig valg. Cd-rom eller ikke? Jeg bruker cd-rom/dvd-rom'e n til battlefield 1942, ikke noe annet. Dvd-filmer har jeg på harddisken. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Like greit å ikke ha DVD-spiller i den da. Men på en annen side; Kjekt å ha siden den er beregnet på HTPC, så stemmer jeg for å ha DVD-spiller i den Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Vi får se hvordan det blir. Er det et pluss å ha hk-brett i trekabinettet? eller trengs det ikke? Lenke til kommentar
sigen Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Det er ikke et must, men det ser kanskje litt finere ut, og det er jo lettere å bruke et ferdig hk-brett. Så det må du vurdere selv tror jeg. (personlig mening: Siden det er et plexi-kabinett ville jeg gått for hk-brett) Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Altså, bunnen er i tre, så jeg kan skru spacerene ned i treet etter litt merking. Og: Hullsag + Plexi = sant? Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Hva med slot-in rom da? Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 ikke aktuelt Lenke til kommentar
sigen Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Jeg vet at bunnen skal være i tre, men jeg ville hatt hk-brett allikevel jeg. Lettere å gjemme kabler, og det blir litt stilig. Hullsag funker fint på plexi, bare bruk det samme som på stikksag (fin-tannet, lav hastighet osv.) Hvorfor er det ikke aktuelt med slot-load? Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 16. august 2005 Forfatter Del Skrevet 16. august 2005 Fordi pengene ikke strekker til. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 17. august 2005 Del Skrevet 17. august 2005 (endret) Men! Hvis du kobler PC'ene i nettverk, (HovedPC'en og HTPC'en) så kan du vel putte inn CD'er eller DVD'er i HovedPC'en og spille de av på HTPC'en? Det må da være mulig? Eller bruke et program for å styre begge PC'ene fra HovedPC'en, Radmin? Håper dette prosjektet fortsetter som dette, da blir det nok bra Endret 19. august 2005 av NorthGarden Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Hva? Svarte du eller ble du sint og sa "Svarte"? Forresten STP, hvordan går det? Fremover eller mer bakover? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 9. september 2005 Del Skrevet 9. september 2005 Skjønner ikke helt hva du mener med iPod-look. Ser liksom ikke helt noen likheter Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå