Share the pain Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Hei, jeg har nå bestemt meg for å lage ett, eller to kabinetter from scratch, jeg trenger noen deler, og derfor spør jeg her. Det jeg trenger: 1: Plexiglass, 5mm. Mye plexiglass, la oss si rundt en 5-6 biter med 50x50 cm plexiglass. Hvor kan jeg kjøpe det? 2: Kryssfinèr, Ca. 5mm, 100x100cm, hvor kan jeg kjøpe dette? 3: strømbrytere/strømknapper, osv. Samme hva, bare den er fin å se på. link til produktene er flott, hvis du har det. Endret 10. august 2005 av Share the pain Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hvor bor du? 1. Glassmester 2. Trevarehandel (Maxbo f.eks) 3. Microplex, biltema, clas-ohlson Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Hvor bor du?1. Glassmester 2. Trevarehandel (Maxbo f.eks) 3. Microplex, biltema, clas-ohlson Lunner kommune. Nermeste glassmester: Hadeland glassverk. Det er en maxbo-butikk nedenfor her. De skal kunne bestille plexiglass, tror jeg. Og så over til pris. Hva vil det koste med alt plexiglasset jeg trenger? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Vet man aldri, før man har snakket med den plassen man skal bestille fra. Ring imorgen og hørt litt rundt omkring etter pris osv. Om du evt. kunne fått noen rabatter etc. Lønner seg å ringe litt rundt Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Jeg skal tegne litt i sketchup slik at dere får noen idèer om hvor mye jeg trenger, og hvordan det vil se ut. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 gjør det ... elsker scetchup tegninger Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) 3: www.elfa.se Takk, min engel. Så over til sketchup. Dette er da Htpc'en, ikke desktopen, da den blir mye større. Bunn: Kryssfinèr Bakside: Kryssfinèr Front, sider, og topp: plexiglass. Hjørnene: Tre. Jeg trenger nok ikke like mye plexiglass, likevel. Det er jo bra Edit: Fanden, den ble skjev. jeg om desverre borti den midterste museknappen, derfor ser det ''vridd'' ut. Endret 9. august 2005 av Share the pain Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 AH, nå fant jeg endelig en strømknapp som er pen. Men: vil det virke? Fabr BulginTryckströmställare, momentant slutande, försedd med LED-belysning runt trycket. Tryckets låga höjd gör det svårare att sabotera strömställaren även om verktyg används. Hölje i rostfritt stål. Håller kapslingsklass IP66 (endast front). Separat anslutning av lysdiod, yttre seriemotstånd för strömbegränsning måste användas. Skruvanslutning. Kontaktfunktion: 1-polig slutning, momentan Brytförmåga: 50 mA 24 V= Kontaktmaterial: Au Kontaktresistans: <100 mΩ Isolationsresistans: 1×109 Ω Överslagsspänning: 2000 V~ kontakt-panel Max diodström: 20 mA Vil dette virke? og hvordan skal jeg koble den til hovedkortet? Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) AH, nå fant jeg endelig en strømknapp som er pen.Men: vil det virke? Fabr BulginTryckströmställare, momentant slutande, försedd med LED-belysning runt trycket. Tryckets låga höjd gör det svårare att sabotera strömställaren även om verktyg används. Hölje i rostfritt stål. Håller kapslingsklass IP66 (endast front). Separat anslutning av lysdiod, yttre seriemotstånd för strömbegränsning måste användas. Skruvanslutning. Kontaktfunktion: 1-polig slutning, momentan Brytförmåga: 50 mA 24 V= Kontaktmaterial: Au Kontaktresistans: <100 mΩ Isolationsresistans: 1×109 Ω Överslagsspänning: 2000 V~ kontakt-panel Max diodström: 20 mA Vil dette virke? og hvordan skal jeg koble den til hovedkortet? Har sett på de selv... Fine Kjøpte de ikke den gang pga pris. Hva koster de? Edit: Ja, de skal funke.. mener da jeg! Har da sett andre bruke de Endret 9. august 2005 av LaStrada Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) !71kr pr. stk. mener da jeg! Har da sett andre bruke de Ja, jeg har sett noe jeg også. Endret 9. august 2005 av Share the pain Lenke til kommentar
Nitrob Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hvor bor du?1. Glassmester 2. Trevarehandel (Maxbo f.eks) 3. Microplex, biltema, clas-ohlson Lunner kommune. Nermeste glassmester: Hadeland glassverk. Det er en maxbo-butikk nedenfor her. De skal kunne bestille plexiglass, tror jeg. Og så over til pris. Hva vil det koste med alt plexiglasset jeg trenger? Jeg tviler veldig sterkt på at Hadeland glassverk har noe plexi! Tror nk han siktet mer til et glass mester verksted som skifter bil vinduer og lignende. Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Ja, ja. nå har jeg funnet en glassmester på kalvsjø. Så det ordner seg. Liten oppdatering: JEg har to valg, skal jeg ta den hvite, iPod-lignende designen, eller skal jeg bruke den sorte stilen? Endret 10. august 2005 av Share the pain Lenke til kommentar
haqbar Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Den hvite ipod stilen stemmer jeg for Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Enig med kuroger. Det finnes nok svarte PCer. Lenke til kommentar
SebRam Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Hvit blir finest imo. Designet lignet veldig mye på PS2 though ;P Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 (endret) Alright, da blir den hvit. I dag har jeg vært og handlet noe småsnacks, Og jeg snakket med en fyr som hadde plexiglass. men jeg nekter å betale 800kr for en kvadratmeter med plexiglass av dårligste kvalitet. Denne tråden kan flyttes over til worklogs, siden jeg begynner å modde nå Edit: Jeg skal bygge en prøveversjon av kabinettet med 2mm plexi. Bilder kommer i kveld, eller i morgen. Endret 10. august 2005 av Share the pain Lenke til kommentar
Share the pain Skrevet 10. august 2005 Forfatter Del Skrevet 10. august 2005 Designet lignet veldig mye på PS2 though ;P Den vil ikke ligne på ps2 når jeg er ferdig. Lenke til kommentar
xD^^ Skrevet 13. august 2005 Del Skrevet 13. august 2005 (endret) Men blir den ikke stor da? Litt for stor? Liksom, hvis du ser på CD-ROM'en er den like stor som I/O platen på HK. Bare stussa litt på det. Eller skal du har Mini-ATX/ITX? Hva med å oppgi noen mål, og litt om delene (HW) du skal bruke? Endret 13. august 2005 av NorthGarden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå