fox Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Etter min mening jobber politikerene ikke godt nok, de tenker bare på medier. Alt de tenker på er å vise seg fram. Vi trenger ekte politikere som FAKTISK følger loven*host*Carl I Hagen*host* og henvender seg ikke til medier. Nok er nok det er deilig å lufte hjerne min litt Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 eh er vell allemanskunskap at det er bare kødd....lover ditt lover datt... ....æsj...men er det6 noe og gjøra me det da?? det er mennene bak teppene vi skulle grisebanka Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Etter min mening jobber politikerene ikke godt nok, de tenker bare på medier. Alt de tenker på er å vise seg fram. Vi trenger ekte politikere som FAKTISK følger loven*host*Carl I Hagen*host* og henvender seg ikke til medier. Nok er nok det er deilig å lufte hjerne min litt En av jobbene til en politiker er jo å sanke stemmer. Det er vel derfor naturlig at de partimedlemmene som har de høyeste rollene i partiet snakker til media. Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Hvorfor kan de ikke si hva de vil gjøre når de vinner og gjjør FAKTISK deres jobb når de vinner! enn Lyver/snakker dritt om andre og gjør nesten ingen ting når de vinner. Skam skam skam, jeg skammer over Norge. Og Norge skal liksom verdens beste land Lenke til kommentar
usæl-gesæl Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) en ting er og snakke til media... en annen ting er og juge til media....(vi lover ditt vi lover datt) så...tja hvis lyve er jobben til en politiker.... Endret 8. august 2005 av usæl-gesæl Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hvorfor kan de ikke si hva de vil gjøre når de vinner og gjjør FAKTISK deres jobb når de vinner! enn Lyver/snakker dritt om andre og gjør nesten ingen ting når de vinner. Skam skam skam, jeg skammer over Norge. Og Norge skal liksom verdens beste land Hvordan kan man vinne hvis man ikke forteller velgerer hva partiet står for. Hvis bare vinnereren fikk snakke i media så hadde ikke de andre partiene fått ordet. At politikere lyver er synd, men alle lyver, forskning viser at man lyver rundt en gang om dagen. Politikerne gjør også en god jobb etter min mening. Norge er et fint land å bo i så de må ha gjort noe riktig. Du bør ikke skamme deg over Norge før du har opplevd andre land ordentelig sånn at du kan sammenligne. Det eneste jeg synes er negativt med Norge er at tannlegen ikke er gratis Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Hvorfor kan de ikke si hva de vil gjøre når de vinner og gjjør FAKTISK deres jobb når de vinner! enn Lyver/snakker dritt om andre og gjør nesten ingen ting når de vinner. Skam skam skam, jeg skammer over Norge. Og Norge skal liksom verdens beste land Hvordan kan man vinne hvis man ikke forteller velgerer hva partiet står for. Hvis bare vinnereren fikk snakke i media så hadde ikke de andre partiene fått ordet. At politikere lyver er synd, men alle lyver, forskning viser at man lyver rundt en gang om dagen. Politikerne gjør også en god jobb etter min mening. Norge er et fint land å bo i så de må ha gjort noe riktig. Du bør ikke skamme deg over Norge før du har opplevd andre land ordentelig sånn at du kan sammenligne. Det eneste jeg synes er negativt med Norge er at tannlegen ikke er gratis De kan gjerne snakke i media, men ikke hele tiden isteden jobber og gjør Norge til et enda bedre land. Det er mye vi må fikse med landet. Ang lyve, påstår du at alle lyver minst en gang om dagen? Det gjør jeg ikke, hvitløgn skjer av og til. men meget sjelden.. Politikere gjør ikke en god jobb! Kanskje rødt, blått gjør ikke eneste dritt.. De sl***er rike folks r***. Bor i Oslo, alt forfaller, byen begynner å bli en trist by. færrere klubber, flere innvandrer og kriminalitet.. Snart er landet som USA (fedme og kriminalitet) Og de har lovt at de skal fikse det, har de gjort det? Neppe, ikke på mange år Har bodd i Sverige i en måned og finland i tre uker.. Kan faktisk uttale meg at de to land er mye bedre, min mening men.. Så kan jeg uttale hva jeg vil Endret 8. august 2005 av fox88 Lenke til kommentar
Lættis Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 De fleste politikerne er redde for å si noe som kan gjøre dem upopulære. Derfor får man stort sett aldri noe klart svar fra noen av dem. Dette gjør at jeg liker dem enda dårligere. Helt til det er slutt på pengesuget i nordsjøen kan hvem som helst styre landet uten store problemer. Bare vent til det er slutt på oljen. Da er det ikke lenger plankekjøring å styre dette landet. Kjenner en del svensker som sier de gjerne skulle hatt en politiker som Carl I. Hagen i Sverige. En som tør å snakke ut om ting som garantert vil være upopulært blandt mange å prate om. Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hvorfor kan de ikke si hva de vil gjøre når de vinner og gjjør FAKTISK deres jobb når de vinner! enn Lyver/snakker dritt om andre og gjør nesten ingen ting når de vinner. Skam skam skam, jeg skammer over Norge. Og Norge skal liksom verdens beste land Hvordan kan man vinne hvis man ikke forteller velgerer hva partiet står for. Hvis bare vinnereren fikk snakke i media så hadde ikke de andre partiene fått ordet. At politikere lyver er synd, men alle lyver, forskning viser at man lyver rundt en gang om dagen. Politikerne gjør også en god jobb etter min mening. Norge er et fint land å bo i så de må ha gjort noe riktig. Du bør ikke skamme deg over Norge før du har opplevd andre land ordentelig sånn at du kan sammenligne. Det eneste jeg synes er negativt med Norge er at tannlegen ikke er gratis De kan gjerne snakke i media, men ikke hele tiden isteden jobber og gjør Norge til et enda bedre land. Det er mye vi må fikse med landet. Ang lyve, påstår du at alle lyver minst en gang om dagen? Det gjør jeg ikke, hvitløgn skjer av og til. men meget sjelden.. Politikere gjør ikke en god jobb! Kanskje rødt, blått gjør ikke eneste dritt.. De sl***er rike folks r***. Bor i Oslo, alt forfaller, byen begynner å bli en trist by. færrere klubber, flere innvandrer og kriminalitet.. Snart er landet som USA (fedme og kriminalitet) Og de har lovt at de skal fikse det, har de gjort det? Neppe, ikke på mange år Har bodd i Sverige i en måned og finland i tre uker.. Kan faktisk uttale meg at de to land er mye bedre, min mening men.. Så kan jeg uttale hva jeg vil De snakker ikke hele tiden, det er heller ikke alle som snakker, men de må da ha noen som kan gi partiet PR. Hvor stor del av partiet tror du gåtr ut i media? Det er mye som bør fikses ja, men det bør alle gjøre. Du kan jo begynne å plukke søppel i stedet for å skrive her hvis du mener at å uttale seg i media er en så dum ting. Jeg har ikke anklaget deg for å lyve hver dag, men i gjennomnitt så lyver et menneske en gang om dagen. Hva du mener med "Kanskje rødt, blått gjør ikke eneste dritt.. De sl***er rike folks r***. " vet jeg ikke, men hvis du mener at de blåe partiene ikke gjør en dritt så sier det mer om deg enn partiene. "Bor i Oslo, alt forfaller, byen begynner å bli en trist by. færrere klubber, flere innvandrer og kriminalitet." OSlo er en trist by ja, men det har den vært så lenge jeg kan huske og jeg synes den blir penere og penere. Har ikke merket at det har blitt så mange færre klubber, men jeg regner med at du legger ved kilder til neste innlegg, at du setter flere innvandrere i en negativ bås får stå for din regning, men jeg regner med at neste innlegg forklarer hvorfor. "Har bodd i Sverige i en måned og finland i tre uker.. Kan faktisk uttale meg at de to land er mye bedre, min mening men.." da kan du gi meg statistikk på at krimminaliteten i Norge er så mye værre enn i Sverige "Så kan jeg uttale hva jeg vil" har aldri sagt noe annet Lenke til kommentar
Decline Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jeg er litt enig i trådstarter. Det er litt mye snakk til media for å sanke stemmer. Selvfølgelig, en politiker MÅ snakke til media for å sanke stemmer og informere folket. Men det er mye pr-kåthet ute og går. Men man skal heller ikke svartmale "politikerne". Det er faktisk mange politikere som gjør en jævla god jobb. Men hvorfor hører vi ikke om dem? Akkurat, det er fordi de ikke er på holmgang hele året og diskuterer et bankran eller en innvandrer som har havnet på feil kjør. Personlig synes jeg Arbeiderpartiet har hatt et par gode politikere oppigjennom åra, som Reiulf Steen (selv om jeg er uenig med han i mye). Leste boka hans "Maktkamp" om Arbeiderpartiet fra krigen og til 90-tallet, innad i partiet. Mye interessant der, inside informasjon om de forskjellige folkene, hvordan Gro H. Brundtland var en sleip jævel som snylta seg til en toppstilling (mine ord...) osv. Vi har også gode politikere i dag som ikke kommer mye frem i media, særlig i RV Men også et par i SV og SU. Oi, og faktisk så er jo Kaare Willoch en ganske reflektert og god politiker (noe som også Reiulf Steen sier i boken etter å ha jobbet sammen med ham på stortinget), selv om han jo har "feil meninger".... Carl I. Hagen ser jeg på som en lite gjennomtenkt politiker. Han setter inn sleivspark i ny og ne her og der uten noe som helst mål og mening annet enn å lage litt liv og røre og sanke stemmer, som alle andre mediekåte griser. Ser ut til at han trives der bak kamera når han forslår at vi burde bare ha et par store partier i norge slik som i USA (dvs. forandre valg/partisystemet). Det vi trenger i norge er mer fokus på outsiderne og deres POLITIKK. Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 nå må jeg klappe for din vakker tale.. er fullstendig enig med deg. Men er det bare meg som synes at fleste blåe politikere er PR-kåt? Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 nå må jeg klappe for din vakker tale.. er fullstendig enig med deg. Men er det bare meg som synes at fleste blåe politikere er PR-kåt? grunnen til det er vel at man bare blir kjent med de som går ut i media. Lenke til kommentar
kag Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Jøss. Enda en "politikerne er dumme" tråd. Sukk. Fox88: Jeg ville likt å sett deg gjort en bedre jobb selv. Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Gjerne tror nok at jeg vil gjøre Norge til et bedre Lenke til kommentar
Snillingen Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Gjerne tror nok at jeg vil gjøre Norge til et bedre Forventer at du stiller opp i år. Bare gi oss navnet ditt og partiet du stiller for så skal du selvsagt få min stemme. Lenke til kommentar
Decline Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hehe... du skal vite at det er relativt vanskelig å være politiker. Det er ikke bare å sitte og si at "slik skal det være - norge skal få topp skole, topp forsvar osv". Med parlamentartismen og det representative demokratiet er det mange regler og tøyninger ute og går, du kan aldri gjøre akkurat slik du vil. Dessuten, med mindre du lager et parti selv (som nok har liten sjanse til å bli stort), er det vanskelig å komme høyt oppe i et parti. Og de fleste partiene har en viss maktkamp... Lenke til kommentar
thomasr Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Litt argumentasjon utover generell klaging hadde kanskje vært på sin plass. Mange politikere baserer seg i media på retoriske floskler (for eksempel den man finner i kags signatur, uten at jeg skal videreføre dette i denne tråden), dette er jeg redd de faktisk tjener på, mange har ikke noe ønske om å høre noe om konjunkturene i norsk økonomi sammenlignet med den tyske. Lenke til kommentar
howzer Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Vi trenger ekte politikere som FAKTISK følger loven*host*Carl I Hagen*host* Følger ikke CIH loven? På hvilken måte? F.eks. at han bulker en annen bil, og så legger han en tom lapp under vindusviskeren for å få det til å se ut som han ikke bare stikker av fra skaden? Carl I. Hagen ser jeg på som en lite gjennomtenkt politiker. Han setter inn sleivspark i ny og ne her og der uten noe som helst mål og mening annet enn å lage litt liv og røre og sanke stemmer, som alle andre mediekåte griser. Dette sier du selvsagt fordi du ikke liker det han sier. Hvordan er andre politikere mer gjennomtenkte? Ved at partiet deres stemmer mot noe de er for (AP, SV) eller ombestemmer seg flere ganger i samme sak (APs holdning til det opprinnelige forslaget til ny åndsverkslov)? Eller at de tilber Stalin eller Pol-Pot (RV, NKP)? Endret 9. august 2005 av howzer Lenke til kommentar
Decline Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Dette sier du selvsagt fordi du ikke liker det han sier. Hvordan er andre politikere mer gjennomtenkte? Ved at partiet deres stemmer mot noe de er for (AP, SV) eller ombestemmer seg flere ganger i samme sak (APs holdning til det opprinnelige forslaget til ny åndsverkslov)? Eller at de tilber Stalin eller Pol-Pot (RV, NKP)? Dette synes jeg var et høyst umodent innlegg, jeg hadde forventet noe bedre fra deg. Jeg liker ikke det han sier, fordi det er lite gjennomtenkt og lite reflektert. Jeg sa istad at jeg har sansen for Kaare Willoch fordi han nettopp tenker godt igjennom ting og er reflektert i uttalelsene sine, han kommer ikke bare med personangrep og lite gjennomtenkte løsninger på innviklede problemer. Det har ikke nødvendigvis noe med partitilhørighet å gjøre. At partier stemmer mot noe de opprinnelig er for er jo ikke bra. Men nå snakker vi om gode politikere her. Det var sikkert en grunn til at de stemte annerledes, men igjen så kan jo kanskje dette at de ikke følger partiet til punkt og prikke (lenins demokratiske sentralisme på en måte?) føre til at noen ser på de som dårlige politikere. RV og NKP tilber verken Stalin eller Pol-Pot. NKP har nok gjort sitt oppigjennom historien, slik som mange andre partier, men skjønner ikke hvordan du klarer blande RV inn i det der. Det vitner vel helst om uvitenhet! RV, kom ut fra AKP. AKP kom som et parti som var nettopp en motvekt til partiene på venstresiden som enten støttet (NKP) eller flørtet med (SV) Sovjet rundt 70-tallet. AKP var motstander av BÅDE usa og sovjet. Men jeg skjønner ikke helt hvor du vil hen med dette uansett, det har da absolutt ingenting med saken å gjøre. Men måtte bare klarne opp dette, før andre faktisk trodde du snakket sant når du sa det. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Jeg har splittet diskusjonen om AKP og deres syn på Sovjet med mere ut som en egen tråd, så kan vi holde denne tråden on topic... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå