Gå til innhold

er dette et bra tilbud?

carl-kr.

Anbefalte innlegg

Bankersen hvis man ikke vil bruke mye penger, er å gå for et 9800pro-kort. Men mitt neste kort skal bli et i GeForce7-serien, koste hva det koste vil. Må bare bygge ny maskin først...

Anth: har du drukket mye idag eller? mener du at han bør gå fra et 6600gt til 9800pro?

9600pro er nevnt, og derfor nevnte jeg 9800pro som en bankers i forhold til 9600pro.

PS: Neste gang raporterer jeg deg.

Edit: 9600gt var det dyre alternativet, som ikke hadde noe med mitt 9800pro-innlegg å gjøre...

Endret av anth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror du får mer for pengene her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302975&cks=PRL

:dontgetit: Det er jo mye dårligere.

hør etter da mann... ;)

vi har diskutert litt pris iforhold til ytelsen og det som var ment med det 9600pro kortet var at hær får du en del for pengene.

tror heller ikke at det er bedre en det 6800LE kortet da.

Kommer selvfølgelig an på hva du bruker det til men en snau 1000 lapp for 6800LE er ikke værst. 6800LE vil nok yte bedre enn 9600Pro.

Lenke til kommentar
PS: Neste gang raporterer jeg deg.

Litt må du da tåle... :p

jeg synes bare det var rart at du nevner 9600pro når han ser på et 6800le (som jeg er rimelig sikker på at er myemye bedre)...og seinere nevnte du 9800pro (når jeg trodde han skulle ha det i en maskin med 6600gt :blush: )...

...riktignok skal han oppgradere fra 9600pro, men jeg tror nok de fleste ville valgt 6800le forran 9800pro selvom de hadde kostet like mye...(såvidt jeg kan se er 9800pro faktisk dyrere en 6800le også)

:innocent:

Lenke til kommentar

Forståelig med ditt dårlige forhold til "LE" anth, men du bør ikke uttale deg før du har sett hvordan et kort faktisk yter - gir du feilaktige tips, kan du lure en person til å gjøre et dårligere kjøp enn hva som er nødvendig. Tester viser jo at GeForce 6800LE er langt ifra noe man skal styre unna - ja, det er faktisk et godt kjøp til 995 kroner.

Lenke til kommentar
Så et Radeon 9800pro er dårligere enn et GeForce 6800LE...

Joda, sikkert det. Har bare personlig styrt unna alt som endre med LE (Lure Edition)

det er riktig at le kortene er de dårligste i nVidias serier, men i 6800le til 1000,- er det beste tilbudet jeg har sett på langt tid. det er et veldig bra tilbud, og det er et bra skjermkort.

@trådstarter: hvis du kjøper 6800le er det en sjanse for at du kan modde det til 6800nu eller 6800gt. når kortet er så billig som dette, ville jeg tatt sjansen og kjøp så prøvd å modde det. da har du gjort et godt kjøpt enten modden blir vellykket eller ikke :)

edit:

9600pro er nevnt, og derfor nevnte jeg 9800pro som en bankers i forhold til 9600pro

du skrev at han fikk mer for pengene hvis han kjøpte et 9600pro til nesten 800,- enn om han kjøper et 6800le(som yter over dobbelt så bra) til 1000,-

vi har diskutert litt pris iforhold til ytelsen og det som var ment med det 9600pro kortet var at hær får du en del for pengene

vel, 800,- for et 9600pro kort er IKKE mye for pengene. kortet beveger seg nedover rangstigen, og klarer ikke levere spesielt bra ytelse i forhold til andre kort til ca samme pris(6800le kortete, 6600, 6200(som igjen kan moddes))

kan jo nevnes at jeg har et 6600GT på maskinen nå.hadde jo vært litt gøy å toppe det.begynner å bli lei av hva det har å by på

vil du ha et kort som er bedre enn 6600gt, må du opp fra 1000,- til 2000,-

du kan ta en titt på x800xl eller 6800gt. Det er en mulighet for at noen av 7800 kortene kommer til agp også(selv om jeg tviler) og da vil absolutt 7800gt gi veldig mye for pengene!

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på utgave og produsent også. Der kan det være sotr forskjell... Det jeg vet, er at det er lurere å kjøpe et GT-kort enn et LT-kort. I lengden blir det dyrere å kjøpe billigkortene, fordi man da oppgraderer oftere...

Sånn sett var i hvert fall Radeon 9800pro et bedre kort, da det har holdt mål i lenger tid enn et 9600LE kommer til å gjøre.

Lenke til kommentar
6600GT går jo for å være det beste pris VS ytelse kortet...men det er jeg ikke enig i for 5 øre! da er det heller det kortet Anth refererte til tidligere (9600pro) som er det beste kortet til prisen å være! :yes:

9600Pro gir ikke noe særlig ytelse å snakke om i dag. Er vel nærmere 50% ytelsen til 6600gt (Bare løs antagelse fra min side), så ville vært rimelig bortkastede penger hvis man skal kjøpe seg kort for å spille med i dag.

Hvis 6800LE er modvennlig yter det vel bedre med åpne pipes enn et 6600gt?

Forresten, at beste ytelse vs pris i dag er 6600gt, er vel ikke satt i stein.. x800xl gir veldig mye bang for the bucks :)

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar

OT: Historisk sett må jo GeForce TI-4X00-serien være de kortene som ga aller mest for pengene... Jeg har et slikt som faktisk klarer seg fint den dag i dag. Selvsagt med kraftig overklokking og pipe.

Venter nok til 7-serien er blitt biligere før neste oppgradering.

Endret av anth
Lenke til kommentar
Det kommer helt an på utgave og produsent også. Der kan det være sotr forskjell...

forsjellen fra produsent til produsent ligger oftest i kjøleløsning og ikke i klokkehastighet, altså ytelsen. men siden vi snakker om POV, som er produsenten til 6800le, så er ikke dette noe å være redd for. POV leverer med gode kjøleløsninger, og ofte lett overklokkbare kort.

Det jeg vet, er at det er lurere å kjøpe et GT-kort enn et LT-kort. I lengden blir det dyrere å kjøpe billigkortene, fordi man da oppgraderer oftere...

Sånn sett var i hvert fall Radeon 9800pro et bedre kort, da det har holdt mål i lenger tid enn et 9600LE kommer til å gjøre.

Det kommer helt ann på hvor mye man krever av grafikkkortet sitt. jeg har levd med et 9600xt kort i et par år nå, og eneste grunnen til at jeg har byttet er fordi jeg ville over til amd 64 og pciE. hadde 9600xt kortet mitt vært i pciE ville ikke jeg ha oppgradert. men om man krever å kjøre spill med innstillingene på fullt med massa aa og af kjøper man uansett ikke et kort som 6800le. da bruker man heller mer penger og kjøper et høyere i rangsstigen.

edit:

OT: Historisk sett må jo GeForce TI-4X00-serien være de kortene som ga aller mest for pengene... Jeg har et slikt som faktisk klarer seg fint den dag i dag

jeg er enig der. ti 4x00 serien til nVidia var av full kvalitet, med 9x00 serien til ati på en god andreplass

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Det kommer helt ann på hvor mye man krever av grafikkkortet sitt. jeg har levd med et 9600xt kort i et par år nå, og eneste grunnen til at jeg har byttet er fordi jeg ville over til amd 64 og pciE. hadde 9600xt kortet mitt vært i pciE ville ikke jeg ha oppgradert. men om man krever å kjøre spill med innstillingene på fullt med massa aa og af kjøper man uansett ikke et kort som 6800le. da bruker man heller mer penger og kjøper et høyere i rangsstigen.

Radeon 9800pro er utvilsomt det kortet som har kunnet måle seg blant de store over lengst tid. Det er jo et legendarisk kort...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Tror du får mer for pengene her: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302975&cks=PRL

:dontgetit: Det er jo mye dårligere.

hør etter da mann... ;)

vi har diskutert litt pris iforhold til ytelsen og det som var ment med det 9600pro kortet var at hær får du en del for pengene.

9600Pro (*ekte* Pro) har jeg lenge ansett som det beste pris<->ytelse..

Det stemmer nok ikke lenger, med mindre du får tak i det brukt til ca. 400.

I dette tilfellet er aktuelt tilbud på 6800LE en *soleklar* vinner.. særllig med tanken på at det umoddet klokker bra.. og moddet i praksis blir ett 6800GT-"light"..

PS.

Nå skjer det så mye på skjermkort-fronten at det som før var gode kort med god bruktverdi (f.eks. 9800 Pro) ikke er noe å trakte etter lenger.. = lavere pris for de som vil ha ett godt ytende "budsjett-system".. Fint for noen av oss.. :)

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...