moiself Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Skrudde på pcen og fikk ikke opp windows,, skulle derfor prøve å reparere via windows cden... der så det ut som om harddisken var formatert,,, den var helt tom! Sjekka det med en annen pc også og det var ingen ting der... Så jeg reformaterte pcen og alt funka helt fint.... Hadde da prøvd så vidt på litt overklokking før harddisken feila,,, men det var jo ikke mye,,, bare klokka opp 12MHz på FSB. Prøvde å overklokke igjen etter formateringen og om ikke lenge hadde jeg samme problem.... Virker jo som om det er overklokkingen som gir dette problemet, men det er jo ikke mye klokking det er snakk om... Hva er galt??? Lenke til kommentar
schwami Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 så dette problemet oppstår bare hvis du overklokker FSB? da ville jeg heller satset på et mer stabilt system uten overklokking, eller overklokket med multiplier i stedet for fsb Lenke til kommentar
moiself Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Multiplier er på max standard... men hvorfor går det utover harddisken når jeg overklokker FSBen??? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Det er en tråd om dette på Lagringsmedier i dag. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=454258 Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Dersom du ikke har PCI/AGP-lock på hovedkortet ditt/i BIOS, vil PCI-bussene og andre systembusser klokke seg idét du klokker FSB. Dette kan gi skader/feilsymptomer på alle enheter koblet til de respektive bussene, deriblant IDE-kontrolleren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå