Gå til innhold

Nytt hovedkort 939:stille,klokkevennlig

Anbefalte innlegg

Skal ha nytt hovedkort mest sannsynlig til en AMD 64 3500+(s-939), PCI-ekspress.

Vil ha et stille hovedkort uten en yetmotor til hovedkortvifte.Skal også klokke bra.

SLI er ikke en nødvendighet. Pris er også viktig.

Har nå et MSI hovedkort nForce 3, s754, er veldig fornøyd, liker "Core Cell", der du kan overklokke direkte i windows.Men skal bygge helt ny pc.

Har lest litt på forumet men det er jo gode hovedkort overalt, hvilke skal jeg velge?

Takker på forhånd :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stille er et nøkkelord for meg og. Skal ha meg akkurat samme type kort, så tips settes pris på. Syns jeg så en som klaga på hovedkortvifta på det DFI kortet i en tråd her.. Så er ikke sikker på den. Så Tenkte jeg på det Asus A8N kortet som "snekker'n" tester i DFI tråden, men da kom en kamerat og advarte mot håpløst dårlige bioser i de korta. Blir som å velge mellom pest og kolera :) (okey, litt overdrivi, men point taken lissom)

Lenke til kommentar
Stille er et nøkkelord for meg og. Skal ha meg akkurat samme type kort, så tips settes pris på. Syns jeg så en som klaga på hovedkortvifta på det DFI kortet i en tråd her.. Så er ikke sikker på den. Så Tenkte jeg på det Asus A8N kortet som "snekker'n" tester i DFI tråden, men da kom en kamerat og advarte mot håpløst dårlige bioser i de korta. Blir som å velge mellom pest og kolera :) (okey, litt overdrivi, men point taken lissom)

Vel nå får jeg det Asuskortet i morgen så om du kan vente til da så skal du få høre.

Men ser det får veldig god omtale i tester rundt omkring.

http://www.hothardware.com/viewarticle.cfm...cleid=704&cid=3

http://www.viperlair.com/reviews/cpu_mobo/...ipr/index.shtml

http://www.tbreak.com/reviews/article.php?id=382

Lenke til kommentar

Dfi kortet er utrolig bra.... når det virker... :whistle:

Kjøpte mitt DFi kort i februar, og systemet mitt funka utmerket i 5 mnd. Så begynnte problemene med Blue screen og reboot. Først ganske sjeldent så veldig ofte.

Jeg prøvde alt for og få det til og virke igjenn, formatering, ned klokking, resatte cmos oppdaterte bios. men igentig funka.

Jeg tok kontakt med netshop og fikk beskjed om og sende inn hk,cpu og minne til test. 5 uker!!! og noen mailer senere fikk jeg "delene" tilbake med beskjed om at de hadde installert windows og kjørt noen tester uten problemer. ja vell tenke jeg.... :hmm:

Så kobla jeg opp pcen hjemme.. 2 min senere fikk jeg reboot.....

Så fikk jeg tak i en annen psu, en nyformatert harddisk og ny cdrom samt et PCI grafikkort. Deretter prøvde jeg og installere windows, det gikk ikke... fikk reboot (blue screen) med en gang jeg begynnte installasjonen.

btw: memtst kan jeg kjøre så lenge jeg vill uten feil...

Jeg har også sjekka på dfi street forumet, og det ser ut som flere har hatt lignende problemer med dfi kortet.

Nå har jeg vert uten gaming pc i 2mnd.... :cry:

Skal køpe et nytt hk i løpet av de nærmeste dagene.... Virker det da, skal jeg brenne dfi korte i peisen... :whistle:

snekkere`n: Har du fått testa Asus kortet? Hvor mye spenning kan det gi til cpu og minne? Tror du det går greit og montere vannblokk på det :hmm:

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar
snekkere`n: Har du fått testa Asus kortet? Hvor mye spenning kan det gi til cpu og minne? Tror du det går greit og montere vannblokk på det

Ser ut til å være et meget bra kort, når det gjelder volt er det nok til det meste, eneste minuset er at det har ikke mere enn 3,0V til minnet.

Men uansett et meget bra kort,helt lydløst og meget bra løsninger .

Joda jeg liker det så langt og det kjører iallefall stabilt med kortene i SLi.

Ja det går fint å ha vannblokk på det.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
snekkere`n: Har du fått testa Asus kortet? Hvor mye spenning kan det gi til cpu og minne? Tror du det går greit og montere vannblokk på det

Ser ut til å være et meget bra kort, når det gjelder volt er det nok til det meste, eneste minuset er at det har ikke mere enn 3,0V til minnet.

Men uansett et meget bra kort,helt lydløst og meget bra løsninger .

Joda jeg liker det så langt og det kjører iallefall stabilt med kortene i SLi.

Ja det går fint å ha vannblokk på det.

Takk for svar ;) minne brikkene mine går greit på 3v, så det holder akuratt...

Btw: Jeg er litt misfornøyd med netshops behandling av denne saken... Når jeg fikk beskjed om og sende inn hk,minne og cpu slik at de kunne teste det og finne en grei løsnig så jeg positivt på det. Fikk beskjed om at behandligstiden var litt over en uke. (greit nok)

3 uker senere hadde jeg ikke hørt et pip, jeg sendte en mail og lurte på hvordan det gikk. Fikk da beskjed om at han som vanligvis reparerte bærbart?? hadde byttet stilling og det var noe opplæring osv så det gikk litt seinere en vanlig. Men nå sto makinen min på arbeidsbenken.

1 uke senere hadde jeg ikke hørt noe mere, og sendte en ny mail og lurte på om de trengte en uke for og teste makinen min..... :whistle:

Fikk da beskjed om at "Det jobbes med saken og dere vil bli informert nærmere når teknikker er klar.." i følge deres forrige mail sto maskinen på "arbeidsbenken" for en uke siden. Det var ikke noe underskrift eller navn på den som hadde sent mailen..merkelig...

Så 5 dager senere fikk jeg en ordrebekreftelse på mail at det var sendt et DFI kort til meg, på berkreftelsen sto det "installerte win xp og kjørte test prog uten problemer"

2 dager senere hentet jeg pakka på postkontoret . Men fikk ikke noe informasjon om hvilke tester som var kjørt.. faktisk ikke et eneste ark som nevnte noe om at de hadde testet hk i det hele tatt. (for noen år siden hadde jeg et hk,minne og cpu inne til test hos komplet, da fikk jeg et ark med hvilke tester som var kjørt samt hva de fant ut av)

Så testet jeg pcen når jeg komm hjem, og fant ut at det ikke virka. Så jeg bytta psu, harddisk og cdrom. men jeg hadde ikke noe annet skjermkort. Det funka ikke nå heller. Jeg sendte en ny mail til netshop og forklarte hva som skjedde, og spurte om skjermkort kunne være årsaken. Jeg sa også at jeg hadde testa med en annen psu.

Så fikk jeg svar at "skjermkortet kunne skape slike problemer, men at jeg skulle prøve og avinstallere driverne og kjøre med windows standar". Ja det er jo lett når jeg ikke får installert windows... :whistle: som jeg forklarte i mailen. Fikk også beskjed om at "power kan også lage trøbbel,så om jeg hadde en annen skulle jeg prøve med det" Jeg hadde forklart i mailen at jeg HADDE testa med en annen psu!! vet ikke folka på netshop hva en psu er??? på denne mailen var det heller ingen underskrift. :whistle:

Jeg hadde faktsik trodd at netshop var en seriøs webshop.... men det er de tydelig vis ikke.

Fikk lånt et PCI kort i går, men det funka ikke da heller. Jeg er nesten 100% sikker på at det er dfi kortet som kødder det til...

Endret av Blue--Sky
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...