Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hva gjør hva av trimm?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bedre forklaring.

 

Hvordan ting fungerer eller hva forskjellige ting gjør saken ?

 

Gasser, blir nok ikke så mye mer respons i forhold til Fart/trimmer da, såklart du merker jo mer respons hvis maskin får mer suppe, men du merker ikke den like reaksjon når den er orginal.

 

Både ja og nei.

Lenke til kommentar

Effektanlegg:

Det man burde bytte først av alle ting hvis man vil ha mopsa til og gå fortere, på nyere mopeder sitter somregel plombene i eksosanlegget så et effektanlegg vil gi mest ytelse i forhold til fart/pris og mekk.Forresten så burde man bytte dyse til noen hakk større.

 

Trimsylinder:

Mopeden går bedre med trimsylinder grunnet større slagvolum, de fleste trimsylindere har rundt 70ccm men til feks Minarelli Am6 kan man få trimsylinder opptil 90ccm (Simonini) Har man trimsylinder må man også bytte til en veiv som tåler en del høyere turtall.Man må og ha en større forgasser/dyse.

De som trimmer som værst har også ofte trimcdi/trimclutch/trimtenning mm.. :cool:

 

Har man værstingtrim så må man regne med mye mer mekk..

Endret av Hi-Fi Lasse
Lenke til kommentar
Effektanlegg:

Det man burde bytte først av alle ting hvis man vil ha mopsa til og gå fortere, på nyere mopeder sitter somregel plombene i eksosanlegget så et effektanlegg vil gi mest ytelse i forhold til fart/pris og mekk.Forresten så burde man bytte dyse til noen hakk større.

 

Trimsylinder:

Mopeden går bedre med trimsylinder grunnet større slagvolum, de fleste trimsylindere har rundt 70ccm men til feks Minarelli Am6 kan man få trimsylinder opptil 90ccm (Simonini) Har man trimsylinder må man også bytte til en veiv som tåler en del høyere turtall.Man må og ha en større forgasser/dyse.

De som trimmer som værst har også ofte trimcdi/trimclutch/trimtenning mm.. :cool:

 

Har man værstingtrim så må man regne med mye mer mekk..

MÅ ikke bytte veiv, spørs om du kjøper værsting sylinderen.

 

Effektannlegg - fart

Sylinder - Hester ( blir vel sterkere med større sylinder og? )

Gasser - Bedre respons, mer fart.

Powerfilter - Noen få km/t og hente + råere lyd.

 

Trim Cdi - Noe med tenninga å gjøre

Trim clutch - Bare forsterka så den tåler mer, samme med veiv.

 

Noe jeg glemte / skrev feil?

Lenke til kommentar

Riktig det med at man ikke alltid trenger og bytte veiv, jeg som leifa ;)

 

Men Trim Cdi er en Cdi uten turtallsperre..

Pers syns jeg powerfilter er bullshit..drar med seg masse drit i gasseren og motoren stopper når det kommer vann på det.. Det er mer safe med oppborra orgfilter.

Lenke til kommentar
Riktig det med at man ikke alltid trenger og bytte veiv, jeg som leifa ;)

 

Men Trim Cdi er en Cdi uten turtallsperre..

Pers syns jeg powerfilter er bullshit..drar med seg masse drit i gasseren og motoren stopper når det kommer vann på det.. Det er mer safe med oppborra orgfilter.

Sant nok, men det ser jo litt tøft ut og da ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Trimsylinder

 

 

Trimsylinder gjør at det blir mere futt i mopeden. det er liksom ikke noe moped lengre. bedre akselerasjon, toppfart & sterkere.

 

Effektanlegg

 

effektanlegg gjør at eksosen kommer letter gjennom anlegget, altså midre motstand for sylinderen. Du får da mere lyd, + mopeden vil gå bedre (fortere, bedre akselerasjon) (kommer an på hvilken moped du setter det på da)

 

Trimforgasser

 

mere bensin kommer gjennom systemet, og mopeden vil gå raskere, svare bedre på gassen.

 

 

Som nevnt tidligere i denne tråden kan du også gå dypere inn i det, som å skaffe trimtenning, trimclutch, osv....

 

 

PM meg om spørsmål...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...