Viddi_boy Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 er d noen som kan skrive hva hva gjør av trimm feks hva ett effektanlegg osv. Lenke til kommentar
ZaiCoN Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 effektanlegg gjer større utelse, får meir turtal og drar bedre med sylinder så får du meir hester i mopeden og gjer at den drar bedre forgasser gjer bare at det er litt bedre gassrespons Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 11. august 2005 Del Skrevet 11. august 2005 Bedre forklaring. Hvordan ting fungerer eller hva forskjellige ting gjør saken ? Gasser, blir nok ikke så mye mer respons i forhold til Fart/trimmer da, såklart du merker jo mer respons hvis maskin får mer suppe, men du merker ikke den like reaksjon når den er orginal. Både ja og nei. Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 (endret) Effektanlegg: Det man burde bytte først av alle ting hvis man vil ha mopsa til og gå fortere, på nyere mopeder sitter somregel plombene i eksosanlegget så et effektanlegg vil gi mest ytelse i forhold til fart/pris og mekk.Forresten så burde man bytte dyse til noen hakk større. Trimsylinder: Mopeden går bedre med trimsylinder grunnet større slagvolum, de fleste trimsylindere har rundt 70ccm men til feks Minarelli Am6 kan man få trimsylinder opptil 90ccm (Simonini) Har man trimsylinder må man også bytte til en veiv som tåler en del høyere turtall.Man må og ha en større forgasser/dyse. De som trimmer som værst har også ofte trimcdi/trimclutch/trimtenning mm.. Har man værstingtrim så må man regne med mye mer mekk.. Endret 15. august 2005 av Hi-Fi Lasse Lenke til kommentar
scoot Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Effektanlegg: Det man burde bytte først av alle ting hvis man vil ha mopsa til og gå fortere, på nyere mopeder sitter somregel plombene i eksosanlegget så et effektanlegg vil gi mest ytelse i forhold til fart/pris og mekk.Forresten så burde man bytte dyse til noen hakk større. Trimsylinder: Mopeden går bedre med trimsylinder grunnet større slagvolum, de fleste trimsylindere har rundt 70ccm men til feks Minarelli Am6 kan man få trimsylinder opptil 90ccm (Simonini) Har man trimsylinder må man også bytte til en veiv som tåler en del høyere turtall.Man må og ha en større forgasser/dyse. De som trimmer som værst har også ofte trimcdi/trimclutch/trimtenning mm.. Har man værstingtrim så må man regne med mye mer mekk.. MÅ ikke bytte veiv, spørs om du kjøper værsting sylinderen. Effektannlegg - fart Sylinder - Hester ( blir vel sterkere med større sylinder og? ) Gasser - Bedre respons, mer fart. Powerfilter - Noen få km/t og hente + råere lyd. Trim Cdi - Noe med tenninga å gjøre Trim clutch - Bare forsterka så den tåler mer, samme med veiv. Noe jeg glemte / skrev feil? Lenke til kommentar
Hi-Fi Lasse Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Riktig det med at man ikke alltid trenger og bytte veiv, jeg som leifa Men Trim Cdi er en Cdi uten turtallsperre.. Pers syns jeg powerfilter er bullshit..drar med seg masse drit i gasseren og motoren stopper når det kommer vann på det.. Det er mer safe med oppborra orgfilter. Lenke til kommentar
scoot Skrevet 16. august 2005 Del Skrevet 16. august 2005 Riktig det med at man ikke alltid trenger og bytte veiv, jeg som leifa Men Trim Cdi er en Cdi uten turtallsperre.. Pers syns jeg powerfilter er bullshit..drar med seg masse drit i gasseren og motoren stopper når det kommer vann på det.. Det er mer safe med oppborra orgfilter. Sant nok, men det ser jo litt tøft ut og da Lenke til kommentar
TanglewoodD Skrevet 18. august 2005 Del Skrevet 18. august 2005 Men sylinder gjør mye mer på farta å. Hardcromen Team til Mallossi på Am6 gjorde en vanlig moppe før 80-90 på 6giret, nå gir den 100 på 4. Lenke til kommentar
Backbone Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Trimsylinder Trimsylinder gjør at det blir mere futt i mopeden. det er liksom ikke noe moped lengre. bedre akselerasjon, toppfart & sterkere. Effektanlegg effektanlegg gjør at eksosen kommer letter gjennom anlegget, altså midre motstand for sylinderen. Du får da mere lyd, + mopeden vil gå bedre (fortere, bedre akselerasjon) (kommer an på hvilken moped du setter det på da) Trimforgasser mere bensin kommer gjennom systemet, og mopeden vil gå raskere, svare bedre på gassen. Som nevnt tidligere i denne tråden kan du også gå dypere inn i det, som å skaffe trimtenning, trimclutch, osv.... PM meg om spørsmål... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå