Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skal snart skifte støtdempere bak, valgets kvaler.

KVTL

Anbefalte innlegg

Nå har bakdemperene mine tatt kvelden (konstantert oljelekkasje) og jeg skal derfor skifte de ut med nye. Det skal også nevnes at fjærene skal byttes.

Det tok 8/ år og ca. 106500 km før demperene tok kvelden, det er orginale dempere og fjærer som sitter på.

Jeg har valget mellom:

1. Koni sportsdempere (dyre, men kule. Gult=kult :p )

2. Monroe oljedempere

3. Sachs olje dempere.

Jeg tror det blir olje foran gass fordi:

1. Det står på nå og

2. Det blir ikke så stivt.

Koni er dyrt men bra. Tenkte å betsille gjennom SIMCO i tilfelle. noen som har erfaring med dem?

Hva mener dere jeg skal velge og hvorfor. Begrunn gjerne flere produsenter enn Koni (som jeg ser skal være bra.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du vil altså ha noe som ikke er så stivt, men har gule Koni som førstevalg? :hmm:

Det jeg fikk høre hos Mekonomen var at gassdempere var mer komfortabelt å kjøre med enn oljedempere...Så jeg har Monroe gassdempere på min bil.

Hva slags bil skal det stå på?

Jepp, tror det faller på koni. Kanskje det blir gass også når jeg tenker meg om.

Foran står det orginal dempere og fjærer.

:p

Fysj av meg, beklager.. Skrev det i halvsøvne.. Det skal på en Daewoo Nexia sportique 1997 modell :love:

Lenke til kommentar
Røde Koni da?

Er ufattelig hvor mange som putter gule Koni (baneutsyr) på en gaatebil..

Røde Koni er for øvrig mer til gatebil, men kan også brukes på bane..

Jeg vet Koni er bra dempere, men er student slik at prisen må være realistisk. Fikk også en ny trist melding i går. Hadde en steinsprut som har slått sprekker og må derfor bytte hele frontvindu 8enda 3000 kr i egenandel).. Så da blir det nok Monroe he he..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...