Gå til innhold

Brytere i 5.25 brønn!

Anbefalte innlegg

Jeg har en tenkt å kjøpe endel ting til pcen(liste), bla CM Stacker( :love: ) og da har jeg mer enn nok brønner...så da har jeg tenkt å ha en brønn til brytere(til vifter), så tenkte meg å kjøpe disse

bryterne(div farger). så da kommer egentlig det endelige spørsmålet: hvordan kobler jeg viftene til bryterne??(av og på.) Jeg har viftestyring...utgjør det noen forskjeller?

Og går det greit å bare lage hull i et 5.25deksel for å putte bryterne i?

Var flere spørsmål det gitt :p:whistle:

Takker for alle svar! :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bakpå bryteren kobler du jord (svart) på den pinnen i midten, 12V (gul) på den nederste pinnen, og 5V (rød)/ingenting på den øverste pinnen. Når du dytter bryteren opp går viften(e) på 12V, når den er nede går de(n) på 5V eller står stille.

Lenke til kommentar
Bakpå bryteren kobler du jord (svart) på den pinnen i midten, 12V (gul) på den nederste pinnen, og 5V (rød)/ingenting på den øverste pinnen. Når du dytter bryteren opp går viften(e) på 12V, når den er nede går de(n) på 5V eller står stille.

Takk! men hvor får jeg jord, 12v og 5v fra? :blush: Hvor kommer/går de kablene fra??

Men det jeg vil at skal *skje* er at når jeg dytter den helt opp så er de på *vanlig* og når jeg dytter den helt ned så vil jeg at de skal være av(viftene). Men jeg har viftestyring også..som forandrer hastighen...

Lenke til kommentar

Jord, 12V og 5V får du fra strømforsyningen.

Men det jeg vil at skal *skje* er at når jeg dytter den helt opp så er de på *vanlig* og når jeg dytter den helt ned så vil jeg at de skal være av(viftene).

Da kobler du jord (svart) på den pinnen i midten, 12V (gul) på den nederste pinnen, og ingenting på den øverste pinnen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...