Gå til innhold

noen som tror de vet hvorfor?

Julia

Anbefalte innlegg

En webshop selger disse to skjermkortene. Det ene er, etter hva jeg vet, bedre enn det andre. Men det "dårligste" koster mer... Hva kan være grunnen til dette. På webshoppens internettsider kan man se at det første kortet er utsolgt, mens det er mange igjen av det andre.

AGP ATI Radeon 7500 64Mb DDR DVI-DH bulk

KR 1,280.00

AGP ATI Radeon 8500LE 64M DVI bulk Orig.

KR 990.00

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-08-05 11:16, Julia skrev:

En webshop selger disse to skjermkortene. Det ene er, etter hva jeg vet, bedre enn det andre. Men det "dårligste" koster mer... Hva kan være grunnen til dette. På webshoppens internettsider kan man se at det første kortet er utsolgt, mens det er mange igjen av det andre.

AGP ATI Radeon 7500 64Mb DDR DVI-DH bulk

KR 1,280.00

AGP ATI Radeon 8500LE 64M DVI bulk Orig.

KR 990.00

Mest sannsynlig skyldes dette at det er større volum (omsetning) av 8500LE kortene, noe som igjen gir lavere innkjøps priser og bedre tilbud til oss forbrukere. I tillegg fases disse kortene ut, og blir vel derfor "dumpet" i markedet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-05 20:57, Jannis-15 skrev:

etter hve jeg har lest i noen tester er faktisk 8500LE kortet TREGERE en 7500...

rett meg om dette er feil...

Tror du er ute og kjører nå ja :smile:

Men at noe slikt kan forekomme på eldre spill kan jeg kjøpe, men da skyldes det nok driverene eller noe annet rusk i systemet.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-08-05 20:57, Jannis-15 skrev:

etter hve jeg har lest i noen tester er faktisk 8500LE kortet TREGERE en 7500...

Du har nok lest riktig! I denne testen er Radeon 7500 av en eller annen merkelig grunn raskere enn Radeon 8500 i Unreal Tournament 2003. Dette vil derimot garantert bli fikset etterhvert, og uansett er det svært mistenkelig, siden bl.a. Anandtech ikke har kommet til det samme resultatet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...