Håvard Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hallo! Sitter på et nettværk med et par andre datar. da jeg legger meg hadde det vært kjekt om jeg bare kunne åpna en fil fra datan min, så slår de andre datane seg av. Vet dette er mulig, men vet ikke hvordan. Noen som kan forklare hvordan jeg lager en sånn fil? Vet det er en .bat fil. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 shutdown.exe -m \\computername -s Lenke til kommentar
roxbury Skrevet 19. september 2005 Del Skrevet 19. september 2005 prøvde dette på nettverket hjemme jeg men det funket ikke! ikke tilgang fikk jeg som beskjed! Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 20. september 2005 Del Skrevet 20. september 2005 Du må ha tilgang som administrator på den datamaskinen, ellers har du ikke tilgang nei. Lenke til kommentar
perion Skrevet 13. oktober 2005 Del Skrevet 13. oktober 2005 (endret) prøvde dette på nettverket hjemme jeg men det funket ikke! ikke tilgang fikk jeg som beskjed! 4871429[/snapback] Start->Kontrollpanel->Administrative verktøy->Tjenester->dobbel klikka på "Messenger". Der finner du Oppstartsype, enten automatisk eller manuelt. tar du manuelt må du skrive "net start messenger" i CMD. så skriver du som GeirGrumsom sa. [Edit] Dette må du gjøre på hver PC slik at de kan mota commandoer fra den du sitter på Endret 13. oktober 2005 av perion Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 shutdown.exe -m \\computername -s 4632757[/snapback] sorry at jeg bumper sånn, men her må en skrive inn navn/ip på hver enkel maskin, ikkesant? noen som vet hvordan det kan gjøres på alle maskinene automatsik hvis en sitter på et stort nettverk? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 31. oktober 2006 Del Skrevet 31. oktober 2006 hmmm... shutdown -m * kanskje? Ingen andre maskiner er på, og gidder ikke skru dem på for å teste (jeg er lat inkarnert) Lenke til kommentar
LooneyTune Skrevet 11. november 2006 Del Skrevet 11. november 2006 Dette er et spørsmål som er blitt stilt heftig mange ganger på dette forumet Og hver gang er problemet at du MÅ ha admin rettigheter på den andre maskinen... Er vel ikke vanskeligere en å kødde med sikrings boksen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå