Marvil Skrevet 6. januar 2006 Del Skrevet 6. januar 2006 Hei, det var jo den jeg så! Glemte at den hadde sølv-tribals på sidene.. Panseret så jeg ikke, da den stod parkert med fronten innover.. Lenke til kommentar
Coederror Skrevet 12. januar 2006 Del Skrevet 12. januar 2006 Hvorfor kjørte du fra Jessheim (som det står i profilen) til gulli for å ta bilder? Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 13. januar 2006 Forfatter Del Skrevet 13. januar 2006 (endret) Slettet. Uvesentlig tekst. Endret 4. februar 2006 av walter_melon Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 4. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 4. februar 2006 Her er hva som har skjedd siden sist: Jeg har fått ny cd-spiller : Jeg har ikke fått tilbake grillen : Jeg har funnet ut at ikke alt som blir solgt på Ebay er gull. Her var det én dag siden det var gullende rent rundt oljelokket : Og hyppig kjøring på saltede veier og vasking to ganger i uka har tatt knekken på Jernia-lakken jeg brukte på vindusviskerne mine i sommer. Pluss at jeg har fått en lang, fin sprekk i ruta : Planer for de nærmeste to måneder: - Få tilbake grillen, montere mørkt gitter inni den igjen. - Fikse pipinga i viskerne. - Pusse og lakkere viskerne. - Bytte rute? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 4. februar 2006 Del Skrevet 4. februar 2006 Du er ikke nødt til å bytte ruta da sprekken ikke er i siktfeltet ditt... Pass på å ikke parker bilen for mye på skrå da ruta blir stående i mer spenn, som igjen sørger for at den kan sprekke mer, evt. dette inn i bilen.. Ruta på Vectra'n min sprakk når jeg blei klemt i mellom en drosje og et betong"autovern", så sier litt om spenningene i bilen.. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2006 Nei det er mer fordi sprekken irriterer meg at jeg har lyst til å bytte. Men får se hva lommeboka tillater utover våren... Her er forøvrig et bilde jeg tok på morrakvisten idag. Tror "kanskje" den ene pæra bak har gått. Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 5. februar 2006 Del Skrevet 5. februar 2006 Tror kanskje jeg villa h bytta rute, jeg.. Vertfall sånn på sikt Dessuten hente frem det gamle oljelokket Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 8. februar 2006 Del Skrevet 8. februar 2006 Har du glassforsikring så er det jo vesentlig billigere å bytte da Lenke til kommentar
sofarot Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Glassforsikring? WTF er det? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 9. februar 2006 Del Skrevet 9. februar 2006 Forsikring som koster noen kroner i året (30 kroner betaler jeg i hvert fall, så ikke dyrt ), men som gjør at du kun betaler en liten egenandel om rutene på bilen skulle si takk for seg.. Har vel 1000 kroner i egenandel, så sparte litt når frontruta sprakk Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 23. februar 2006 Del Skrevet 23. februar 2006 Still lookin good Var det allerede skjært ut hull 17cm hull framme i dørene dine til høyttalere originalt? Har selv kun i kickpanelet, og 4" er ikke mye å skryte av akkuratt Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 24. februar 2006 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2006 Var det allerede skjært ut hull 17cm hull framme i dørene dine til høyttalere originalt? Har selv kun i kickpanelet, og 4" er ikke mye å skryte av akkuratt 5656203[/snapback] Heisann, nei det er ikke skjært ut hull i dørene foran på min. Har bare "spor" til der det kan være hull for å si det sånn. Har planlagt lenge å flytte 6,5'ene jeg har i hattehylla framover, men har aldri fått tatt meg tid til det. Har byttet ut de orginale foran med disse, men selv om det er gode høyttalere så jeg skulle jeg gjerne flyttet mer av trykket framover i bilen. Taper mye lyd på å ha primærkilden til lyden så langt bak liksom. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. mars 2006 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2006 (endret) Siden jeg ikke har vett på å bytte høyttalerkasser har jeg kjøpt noen XTC "universalkasser" til 6,5" tommerne mine fra Fleischers Autodesign: Vet ikke om jeg har mulighet til å montere de ennå, men er nysgjerrig på å finne ut om det blir noe bedre eller ei. Pris: 199,- Endret 2. mars 2006 av walter_melon Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 18. mars 2006 Del Skrevet 18. mars 2006 Har du fått igjen grillen din? Syns det har gått litt lang tid med han duden så sku fiks'n... Stå på! Lenke til kommentar
dasfkl Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg ser frem til å se grillens nye fremførelse. Selv skal jeg kjøpe ny bil om 10 dager: 1993 Mitsubishi Lancer 1.6 GLXi. Jeg gleder meg som en unge. Bilen er burgunder. Ikke akkurat den tøffeste fargen. Den er heller mer elegant. Ikke helt min smak, men med litt modifikasjoner på bilen vil fargen kanskje likevel ta seg godt ut. Denne modellen har ikke bakspoiler. Det er noe jeg vil anskaffe. Har vurdert spoilerleppe bak, men vil heller ha den laveste spoileren med integrert bremselys. I stedet kan jeg eventuelt ha spoilerleppe foran. Det blir en ganske annen bil da. Vurderer sterkt å montere to stykk ekstralys foran. Tusenmetere. 155mm. Ikke for store. Jeg vil gi den et sportslig preg, men ikke altfor stylet. I utgangspunktet har jeg ikke planer om å gi den skjørt. Men det er likevel ikke helt utenkelig. I fremtiden. Mine videre planer med bilen er å kjøpe litt tøffere setetrekk, med høy nakke - sånn at det går i ett. Mattene i bilen skal skiftes ut. De som er der nå er lysegrå, blasse og nedslitt. Det vil gi bilen et nyere preg med nye svarte matter. Skal få en kamerat til å dreie en ny girstangkule for meg. Har ikke helt tenkt ut hvordan jeg vil ha den enda. Men den skal lages av bronse. Smeltes, støpes og dreies. Enkel design. Kanskje kulerund. Med tiden vil jeg også bytte ut rattet med et som er svart og litt mer sportslig og med bedre grep. Jeg skal beholde diameteren på rattet. Kan godt hende at jeg investerer i fram- og bakskjørt. Men det blir lenge til enda. Jeg må bli kjent med bilen først. Front- og bakdekselet er allerede lakkert i bilens farge. Det ser bra ut. Tror dekslene er likt som dine. Nå er det stålfelger på den. Først vil jeg komme til å spraylakke dem i krom eller liknende, inntil jeg får råd til alu-felger. Jeg skal beholde 15" dimensjonen. Jeg vil at bilen skal være stilren og beholde dens originale utføring. Men som allerede nevnt vil det bli endel styling. Men ikke noe særlig mer. Skulle gjerne hatt 4WD, eller bare bakhjulsdrift i steden for. Men det er noe som ikke blir realisert. Jeg kommer til å legge inn gummimellomlegg i fjærene så de blir litt stivere. Ingen planer om å senke bilen. Men stag er noe jeg vil tenke på. Har ikke hørt om noe slikt før nå. Jeg vil skaffe tåkelys eller små fjernlys som blir montert lavt. Hadde vært hendig med gassfjærer til panseret. Og for så vidt til bagasjelokket. Dandy. Lav prioritet. Jeg skal gi den nye bremseklosser. Understellsbehandling ble gitt for 3 år siden. Min forrige bil var en 1989 Mitsubishi Colt 1.4 GLi Automatgir (sølvgrå). Den vraket jeg desember 2003. Siden har jeg ikke hatt bil. Lenke til kommentar
Melvin Snerken Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 *Bla bla bla* Hva med å lage en worklog/showcase? Lenke til kommentar
dasfkl Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Hva med å lage en worklog/showcase? 5856175[/snapback] Det høres ut som en bedre idé. Jeg er ny her. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Kom på en ting akkurat nå walter melon, var du på tur ut av trondheim forrige fredag, kvart på fire tiden ved esso sandmoen? Syns det ligna litt på deg skjønner du Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Har du fått igjen grillen din? Syns det har gått litt lang tid med han duden så sku fiks'n... Stå på! 5775630[/snapback] Oisann... Hadde glemt at jeg hadde en tråd gående her også.. Ja jeg har hatt grillen en stund nå. Har bare tatt et bilde av bilen siden den gang. Skal få tatt noen nye og litt bedre når jeg får bedre tid, men her er i det minste hvordan det ser ut: Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. april 2006 Forfatter Del Skrevet 8. april 2006 Kom på en ting akkurat nå walter melon, var du på tur ut av trondheim forrige fredag, kvart på fire tiden ved esso sandmoen?Syns det ligna litt på deg skjønner du 5868859[/snapback] Hmm...nå har jeg ikke vært trønder så lenge at jeg vet hvor Sandmoen er.. Men det kan hende at det har vært meg ja. Hva slags bil har du? Syns jeg har lagt merke til en litt hissig vr6 Passat i noen lyskryss fra tid til annen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå