Magnum p.i. Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 Ja det er dessverre noen riper og bulker på bilen her og der Har nemlig brukt den til å kjøre aviser tidligere da jeg jobba som avisbud. Så har jeg vært borti et par postkasser... Har nå bestilt et par lyspærer på ebay som visstnok skal lyse ganske "xenon"-aktig, har sett de på en annen Lancer og det så ganske kult ut. Så da er jeg spent på å få de. Pluss at stabstaget til å ha under bilen er på vei i posten Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. september 2005 Forfatter Del Skrevet 12. september 2005 hyp3z skrev: Mye kult på bilen etterhvert! Trodde kun man fikk stasjonsvogn-utgaven med 1,6l motor, men der tok jeg vist feil. kjører selv en makens 1996-modell, dog med 1,3l motor og 75 hk (..). Sjekk bilde. De kommer nok med 1,6 i sedan også. Finnes en "GT"-versjon med 1,8 liters motor og ca. 140 hester også. De finnes i Sverige i hvertfall. Fin bil du har! Har jævlig lyst til å få lakkert støtfangerne mine så de ser ut som de du har. Bilen ser jo mange år nyere ut... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 5. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2005 (endret) Darksun skrev: Hva med en litt grommere potte?Vi snakker ikke ti liters bøtte, men bare litt krom iallefall. Gadd ikke kjøpe universalpotte siden jeg har hørt om flere som har opplevd at bilen går vesentlig dårligere med slike Torshov-greier. Men har var på Svendsen Eksos i Trondheim idag og fikk montert et 2,5" enderør. Syns det var akkurat passe til en japsebil som ikke ønsker å være harry Kom på 1000 kroner. Bilder: Før: (med vinterdekk) Etter: "Her kan du grille loffen din..." Endret 5. oktober 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 5. oktober 2005 Del Skrevet 5. oktober 2005 hahah, grille loffen ja Ser bra ut da thumbs up Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 19. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2005 Har sendt avgårde grillen min til en fyr på Mitsubishi-klubben.no som skal modde den nå. Også har jeg prøvd med meg fake'a "xenon"-pærer: De holdt i nøyaktig fem dager : Pluss at de lyste jævlig dårlig og smelta sokkelen min : Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 21. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2005 Nytt stag til å ha under bilen: Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 De hvite blinkerne, ble de sendt parvis eller enkeltvis? Du brukte Colt-blinkere eller? Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 Kul den... med hva med litt EVO stryling? hadde ikke skada.... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 hyp3z skrev: De hvite blinkerne, ble de sendt parvis eller enkeltvis? Du brukte Colt-blinkere eller? 5046366[/snapback] Både Colt, Lancer, EVO og Galant har like blinkere. Mitsusbishi forhandleren selger de for 2 eller 300 kroner parvis Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2005 In5ErT skrev: Kul den... med hva med litt EVO stryling? hadde ikke skada.... 5049328[/snapback] Får sansynligvis moddet grillen min slik som på bildet. Også skal jeg kanskje få laget en liten frontleppe. Utover det så liker jeg ikke å seile under falskt flagg hvis du skjønner... Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 walter_melon skrev: In5ErT skrev: Kul den... med hva med litt EVO stryling? hadde ikke skada.... 5049328[/snapback] Får sansynligvis moddet grillen min slik som på bildet. Også skal jeg kanskje få laget en liten frontleppe. Utover det så liker jeg ikke å seile under falskt flagg hvis du skjønner... 5050194[/snapback] Ja, sjønner... Trenger jo ikke å ha samma luft inntak på pansere osv som på evo'en da men lite front spoiler og litt kanal skjørt hadde jo ikke skada Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 Kanalskjørt kan hende at kommer etterhvert som jeg får råd Da har jeg lagt om til Nakang Snow Viva SV-1 piggfrie vinterdekk i str. 185/55-15. Kosta 3400,- ferdig omlagt hos Sharif. Dro dit klokka 16.00 og regna med å være ferdig på en halvtimes tid. Fikk da beskjed om at det var ca. tre timers venting for å få lagt de på. Så da rakk jeg å dra hjem til Årnes, spise, trene i en time og spise igjen. Kom tilbake til Sharif klokka 19.30 og da var det fortsatt 20 biler foran meg i køen. Dro så til en kamerat i Lillestrøm og så "Beauty and the geek" før jeg dro tilbake til Sharif i 21-tida. Klokka 21:45 var felgene ferdig montert. Grei ventetid... Førsteinntrykket av Nakang dekkene sammenlignet med Firestone TZ200 er at de er helt horrible på våt asfalt. Men fant ut hvorfor bilen var så lei å kjøre. Rompa slapp veldig lett i svingene, og på E6 føltes det nesten som om den levde sitt eget liv. Napp litt hardt i rattet i svinger så lå den bredt omtrent.. Tenkte at dette umulig kunne være riktig, så jeg sjekka lufttrykket i dekka. Maks for Nakang dekkene mine er 44 psi, men da jeg sjekka fant jeg ut at Sharif'en hadde fyllt litt annerledes: - Høyre side foran: 46 psi - venstre side foran: 38 psi - Høyre side bak: 58 psi - Venstre side bak: 80 psi (!!) Ikke rart bilen var ekkel å kjøre... Vurderer forresten å slutte å bruke basskassa mi. Tok den ut idag for å få plass til sommerdekkene mine, og merket nesten ingen forskjell på bassen i bilen. Selvfølgelig var "trøkket" borte i ryggen, men selve lyden syns jeg ikke var noe dårligere. Dessuten føltes bilen ørlite granne sprekere når jeg fikk tatt ut kassa. Kanskje jeg heller skal kjøpe noen litt større høyttalere til å ha i dørene foran...(?) Går også med tanker om å bytte ut cd-spillern min. Slik at jeg får bedre lyd til tross for at jeg sansynligvis kvitter meg med sub'en og i tillegg setter inn et par 6,5" eksra. Har en grei JVC spiller nå med mp3 og sånn, men er ikke helt fornøyd med diskanten i den. Fantaserer litt om en av de her fra megabillig.com: Pioneer DEHP7700MP: Alpine CDA9851: Det er langt ifra første prioritet, men det kommer kanskje utpå nyåret eller noe. Her er noen bilder av bilen slik den ser ut nå, ren og pen Bilen var nyvaska for to dager siden, tro det eller ei: Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 29. oktober 2005 Del Skrevet 29. oktober 2005 Har du fått igjen den nye grillen din nå da? Bilde viss du har da Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 29. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 29. oktober 2005 (endret) Nei har ikke fått grillen ennå. Han fyren som skulle ordne den har vært syk i det siste dessverre. Men bilde kommer samme dag som jeg får montert Går med tanker om å fjerne hengerfestet mitt. Tror den vil se langt bedre ut bakfra og i profil da, men på vinteren er det jo greit å ha... Endret 29. oktober 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 30. oktober 2005 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2005 Prøvde å montere den "lower tie bar"-dritten min idag, og i samme slengen fjerne hengerfestet mitt. Men det gikk ikke etter planen... Brukte en halv boks med rustfjerner på skruene kanskje, fikk sår på hånda og ødela en drill... Fikk ikke gjort noe med bilen egentlig, så her er noen spennende bilder av at den står med rompa i været: Når jeg stopper bilen kommer det en kraftig sugelyd fra luftfilteret som høres godt inni bilen. Høres ut som "ssssssssssssssssssjvop" etter at motoren har stanset. Det var ikke der før, hvorfor? Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Hvor langt har bilen din godt og hvor mye kjøpte du den for? vurderer å kjøpe en Lancer 94 eller 97 mod.. De er ganske greie og er fete med evo styling.. det eneste er motoren det står på. Lancer er jo ikke kjent for hestene akuratt Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. november 2005 Forfatter Del Skrevet 2. november 2005 Bilen min kosta 106 000,- hos forhandler i 2002. Men da hadde den knapt gått 70 000 km og var helt strøken på alle måter. Eid av en gammel dame og hadde fullt servicehefte. Det var moren min som kjøpte den til seg selv, og jeg fikk den året etter. Nå ligger de på mellom 25 og 50 000 på bruktmarkedet omtrent. Har forresten kommet over et par fine eksemplarer som du kan ta en titt på: - 1995 Lancer - 1993 Lancer Selv ville jeg kjøpt så ny som mulig. Airbag kom som standard på enten 94 eller 95 modellene så vidt jeg vet. Og sky 1,3 literne som pesten! Men den typen jeg har er ikke så verst sprek faktisk. Under 10 sekunder på 0-100 såvidt det er Står selvfølgelig ikke i stil hvis du skal få den til å bli en evo kopi, men 113 hester på litt over et tonn med bil er ikke akkurat noen sinke heller. Du får bare spørre hvis det er noe du lurer på Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Dritpen bil egentlig. Er på jakt etter den samme. Men må få solgt hondaen først og vente på neste lønning. SÅ blir det en Lancer på meg å Legger ved et bilde av en EVO stylet Lancer: Lenke til kommentar
Audi247 Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 Rå bil ja... ønsker helst en 96+ modell. Disse ser utrolig bra ut me evo styling. Hva er den største motoren du får i lanceren? finner bare 1,3 L tilsalgs, er dette det største vi har i Norge 95 mod (og nedover) 96 mod(og oppover) Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 7. november 2005 Del Skrevet 7. november 2005 In5ErT skrev: Hva er den største motoren du får i lanceren? finner bare 1,3 L tilsalgs, er dette det største vi har i Norge Den største som jeg vet om er 1,6 literen. Her er det en til salgs hvertfall Du får også 2 liter, men det er dieselmotor da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå