Magnum p.i. Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Her er min bil. En Mitsubishi Lancer GLI med 1,6 liters motor med 113 illsinte hester. Harde fakta: - 1995 Mitsubishi Lancer. - 4G92 motor - 113 hk. - 0-100: ca. 9,8 sekunder. - Toppfart: uforsvarlig høy. - Km-stand: ca. 260 000 Ting jeg har lyst til å gjøre: - Lakkere støtfangerne i bilens farge - Sportsseter, gjerne slike med intergrert nakkestøtte fra f.eks. Honda Prelude. - Navigasjon/tv. - Kjøpe 16" sommerfelger og bruke de jeg har nå som vinterfelger. - Senke mer foran. (coil over sett?) - Bytte til bedre dempere. (Koni? Sachs? Bilstein? Tein?) - Montere noen diskré lys nede ved gulvet som virker sammen med kupélyset når dørene åpnes. Budsjett over ting jeg har gjort: Monroe reflex gassempere: 2170 Kr Walker eksosanlegg: 2400 Kr Mekonomen bremseklosser: 376 Kr Solgardin fra BilXtra: 130 Kr 4hjuls kontroll ++ : 3285 Kr Lesjöfors 35/35 senkesett: 1148 Kr Everim Interaction felger: 3133 Kr Firestone Firehawk TZ200 dekk: 1842 Kr Megan Racing tårnstag fra eBay: 652 Kr Hvite blinkere: 298 Kr Megan Racing tårnstag bak: ca. 250 Kr Glxi instrumentpanel: 918 Kr Macrom M2S.40 pluss Macrom M2S.60 høyttalere: 1995 Kr Osram Silverstar lyspærer: 310 Kr 1 stk. Firestone TZ200 dekk (overnight parts from Trondheim pga. kantkjøring + puntering.): 940 Kr K&N filter: 1300 Kr 2,5" enderør fra Svendsen Eksos: 1000 Kr "Lower tie bar": 480 Kr Nakang Snow Viva SV-1 vinterdekk (185/55-15): 3400 Kr Alpine CDA-9851R cd-spiller: 3067 Kr Alpine SWD-3000: 2990,- Monster Cable signalkabler: 250,- Alpine MRP-F200: 780,- TOTALT: 33 114Kr Er "dessverre" student nå, så vi får se hva jeg får råd til utover.. Alle forslag om å sette på Evo-kit, japsepotter eller andre harry Biltema-effekter vil bli høflig avslått.. Endret 8. april 2006 av walter_melon Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Slik så den ut da jeg fikk bilen: Har ikke gjort enormt mye utseendemessig med bilen. Men mange små detaljer gjør mye for total inntrykket. Noen flere bilder: Jalla-basskasse: Høyttalere bak: Og foran: Tårnstag bak: Og foran: (motorrommet mitt ser ut som et helvete...jeg veit det) Hvis noen syns jeg hadde stygge pusser-armer, så har jeg fiksa de nå: Gamle stygge blinklys: Nye hvite: Baklyktene før: Baklyktene nå: Diverse wannabe-fancy bilder: Håper ingen av dere sitter med modem... Endret 8. august 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
SilentNET Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 En meget pen Lancer I tillegg til de planene du har nevnt her, kan jeg foreslå skinn interiør? Enten å trekke opp igjen de originale setene, eller skaffe passende skinnseter fra en annen bil. Du nevnte vel kanskje noe om stoler fra en Prelude.. Men gå over hele interiøret og gjøre det likt.. Pent gjennomført med skinn Tror det ville blitt pent. Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hva med effektpotte? www.autospar.no har sikkert noe inne Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Takker for tilbakemeldinger. Skinn har vært vurdert faktisk, siden jeg "kjenner en som kjenner en" salmaker. Men foreløpig har det blitt til at jeg har prioritert andre ting. For eksempel å få kjøreegenskapene så gode som mulig. Etter alt jeg har gjort med den nå så er den rene go-carten sammenlignet med en vanlig pensjonistkjørt Lancer for å si det sånn. Men at den sitter såpass godt i svingene er en blandet glede når man sklir ut av setet før bilen sklir av veien. Derfor vil jeg ha noen seter med bedre sidestøtte som ikke ser altfor harry ut. Prøver å kjøre en litt mer clean look i forhold til all den plastikken som mange ungdomskjørte japsebiler blir dynget ned med. Effektpotte? Tja og ha... Kjørte i tre uker med hull i eksospotta i vinter etter at jeg fikk en isklump fra et lastebil-tak under bilen. Syns egentlig sånn grov eksoslyd er litt irriterende i lengden. Får et nytt enderør som skal sveises på som ser litt grovere ut snart. Men tror ikke jeg skal ha noen 4" potte med det første.. K&N Ram Pod Filter derimot venter jeg spent på at skal komme fra Racing Performance Works nå. Så da høres bilen litt mer mandig ut uten at det blir sjenerende i mine ører.. Også skal jeg prøve å modifisere grillen min til å se slik ut i løpet av de nærmeste ukene: Endret 9. august 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 oouh, likte den grillen der, ja.. Lenke til kommentar
bomex Skrevet 21. august 2005 Del Skrevet 21. august 2005 Glxi instrumentpanel: 918 Kr Hvor fikk du kjøpt det? Sliter med samme som deg (no rpm) i tillegg til at lyset på høyre side er gått... Riktignok en Colt min da... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 23. august 2005 Forfatter Del Skrevet 23. august 2005 Bestilte fra Vazelina Bilhøggeri. Fant det gjennom Bruktbildeler.com. Lenke til kommentar
Darksun Skrevet 23. august 2005 Del Skrevet 23. august 2005 Fin bil. Gjorde seg med nye blinklys og baklys. Hva med en litt grommere potte? Vi snakker ikke ti liters bøtte, men bare litt krom iallefall. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 (endret) gammelmanns bil.. Fikk den gratis. Da gir jeg faen i at det ikke er en Golf 2 med vrengte felger, rockford fosgate klistremerke og revehale. Endret 28. august 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 28. august 2005 Forfatter Del Skrevet 28. august 2005 Fin bil.Gjorde seg med nye blinklys og baklys. Hva med en litt grommere potte? Vi snakker ikke ti liters bøtte, men bare litt krom iallefall. Takk takk. Ja vurderer å kjøpe en annen potte. Men har ikke klart å finne en mellomting mellom sånn vanlig, tynt sugerør og 5" loffgrill. Kunne tenkt meg 2,5" maks. Med litt sånn tykk kant hvis du skjønner..liker ikke den tynne "japsekanten". Lenke til kommentar
Fl@meboy Skrevet 28. august 2005 Del Skrevet 28. august 2005 Har du moddet grillen din da(BILDE TAKK)....enig med at du må ha ny potte da... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 Grillen har jeg ikke gjort noe med ennå nei. Har blitt student og bor ikke hjemme lenger. Så da har jeg ingen garasje tilgjengelig som jeg kan jobbe i for tida. Men det kommer! Har fått meg "K&N Ram Pod Filter" nå. Litt provisorisk montering foreløpig, men det gjør da nytten sin Ja, vet at motorrommet ser ut som om noen har bæsja oppi det... Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Synes dette ser bra ut jeg Ta litt skikkelig motorvask med avfetting og sånn, så blir det bra nok veit du.. Er bilen ganske stiv den nå vel? Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 2. september 2005 Del Skrevet 2. september 2005 Sprøyte på grønnsåpe i 1-3 omganger, så koste på rein grønnsåpe siste gangen(e)... Det gjør susen, pluss at det er lettere å se om motoren svetter eller andre lekasjer... Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 2. september 2005 Forfatter Del Skrevet 2. september 2005 (endret) Er bilen ganske stiv den nå vel? Bilen begynner å bli ganske stiv ja. Brostein og grusveier er et sant helvete å kjøre på.. Men gir meg ikke ennå. Skal ha meg gule Koni til sommeren regner jeg med. Muligens gå opp til 16" hvis jeg finner noen felger til brukbar pris som jeg syns er fine. Også får jeg meg et stag som dette snart også: Begynner å bli en liten sleeper go-cart nå... Endret 2. september 2005 av walter_melon Lenke til kommentar
hyp3z Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 Mye kult på bilen etterhvert! Trodde kun man fikk stasjonsvogn-utgaven med 1,6l motor, men der tok jeg vist feil. kjører selv en makens 1996-modell, dog med 1,3l motor og 75 hk (..). Sjekk bilde. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 11. september 2005 Del Skrevet 11. september 2005 (endret) Fin bil, men ser jeg en liten bulk på venstre bakdør? Edit: Kommafeil Endret 11. september 2005 av Ongabonga Lenke til kommentar
zyrex Skrevet 12. september 2005 Del Skrevet 12. september 2005 Ser nok en liten bulk der jeg og, ja Fram med gummihammern, den tar du lett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå