Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Avbestille ADSL-må jeg betale?


Anbefalte innlegg

Jeg bestilte ADSL fra NGT den 18.07, og ble lovet en leveringstid på 3 uker. Nå, 3 uker senere, står det fortsatt "linjesjekk" på oversikten over installasjonsstatus, og ingen leveringsdato er fastsatt (mens den foreløpige er blitt forflyttet 4-5 ganger).

 

I en mail jeg fikk fra dem for et par dager siden står det følgende:

 

Installasjon:

 

Vi arbeider nå med linjefremføringen til deg. Dersom ikke noe uforutsett skjer,

vil du derfor i løpet av et par uker få en eksakt dato for installasjon av

bredbåndskontakten.

 

Ser ut som om dette kan ta tid...

 

På grunn av ventetida, og at jeg har lest en del dritt om NGT her inne, har jeg mer og mer lyst til å avbestille hele greia. Når jeg tok kontakt med Nextgentel fikk jeg beskjed om at dette vil koste meg 700 kr. Omfattes ikke abbonement som dette av angrerett e.l? De har jo ikke sendt ut ruter, ikke engang fastsatt en dato- hva slags jobb er det de har gjort som de krever 700 kr for?

 

Så, er dette noe jeg kan komme meg unna, eller må jeg bare punge ut?

Endret av Leela
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Da kan du bare avbestille. Uten at du skal betale noe.

 

Mens nettselskapene godt kan somle og rote og til slutt avbestille etter flere måneder uten å betale 5 øre....

Noen tips til hva jeg skal si til folka på kundeservice? De var jo ikke så veldig samarbeidsvillige når jeg snakket med dem før i dag, og så vidt jeg har fått med meg kan det å krangle med Nextgentel fort bli en heltidsjobb..Hvilken lov/paragraf/whatever skal jeg henvise til? Er ikke helt stødig når det gjelder kjøpsloven og alt det der..

Lenke til kommentar

Fattern hadde akuratt samme problem for et års tid sia da vi skulle bestille internett her hjemme. Far sto på saken sin men de på NTG var vrange, sendte til og med regning til han på de 700kr etter vi hadde avbestilt. Det endte med at fattern sendet brev til forbrukeromdudet og advokat. Da ga NTG seg, å vi slapp å betale.

Lenke til kommentar
Angrefristen må da gjelde fra den dato man mottar produktet? Ellers er det liten vits.

 

Det er jo produktet angrefristen gjelder, og ikke bestillingen.

Det er nok feil, angrefristen løper fra du mottar skjemaet. Men du kan selvsagt få avbestilt dersom du mener vilkårene ikke er overholdt..

 

Angrefrist er nettopp en del av årsaken til at det tar såpass lang tid å få ADSL.. Selskapene venter nemlig en stund med å bestille selve linjen for å slippe for store kostnader med kunder som benytter angrefristen..

Lenke til kommentar
Angrefristskjema tror jeg du skal få med en av de første email fra NextGenTel.

 

Du kan lese mer om angrefrist på Angrerett på tjenester

 

Hmm..Jeg fikk ikke noen mail fra nextgentel overhodet før for et par dager siden, bortsett fra svar på slikt jeg har sendt til kundeservice. Noen "velkommen som kunde hos nextgentel, her har du angreskjema"-mail har jeg aldri fått.

Lenke til kommentar
Jeg ringte inn og sa at jeg sku avbestille, var i samme båt som deg, 3 uker etter var det fortsatt ingen framgang. Jeg trengte ikke betale noe.

Jøss. Hva sa du til dem , da? Hva er det hemmelige våpenet? ;)

 

Edit:Jeg har nå sendt en rimelig bestemt mail til dem og gjort dem oppmerksom på at jeg har norsk lov på min side, da de ikke har sendt meg noe skjema. I tillegg passet jeg på å gjøre dem oppmerksom på at jeg har vært borti mange nok folk her inne som har hatt problemer med dem til at det til sammen kunne bli en KJEMPESAK på tv2 hjelper deg. :whistle:

Endret av Leela
Lenke til kommentar
I tillegg passet jeg på å gjøre dem oppmerksom på at jeg har vært borti mange nok folk her inne som har hatt problemer med dem til at det til sammen kunne bli en KJEMPESAK på tv2 hjelper deg. :whistle:

Det dummeste du kan gjøre for å løse et problem er å komme med "trusler". Da vinner du ihvertfall ikke fram.

 

Sjefslappen

Lenke til kommentar

Spør dem om de har bestillt installasjonsdato til deg. Har de det, så er det bare snakk om tid.

 

Men ja, så lenge du ikke har motatt angreretts-skjema, så har du uttvidet angrerett (eller full angrerett fra du mottar skjemaet dersom dete ettersendes). Utvidet angrerett er noe sånt som 2 mnd. tror jeg. I uansett tilfelle kan du altså bruke angrerett nå dersom du ikke har fått skjema. Det gjelder forsovidt på alle fjernkjøps-produkter. Bare opplys om at du ikke har motatt dette, så er nok saken utav verden.

 

Enig med sjefslappen på at det er en dårlig strategi å komme med trusler eller skjelle ut over mail/tlf. Er du høfflig men bestemmt så er folk generellt sett mer villige til å yte god service, det er min erfaring =)

 

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...