Raggie Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hei! Jeg har akkurat installert et nytt hovedkort etter at det forrige la på røret og opplever noe rart med sata-disken min. Når jeg prøver å overklokke cpu'en så klarer ikke dataen finne sata-disken. Jeg har en P4 2,8GHz 800FSB prosessor på et Abit IC7-G hovedkort og når jeg overklokker den til 3GHz forsvinner disken sporløst, den dukker ikke opp i hverken windows eller bios... Jeg har prøvd litt forskjellige hastigheter (ikke prøvd å underklokke), og kun på nøyaktig standard innstillinger er den der. Merkelig! Noen som har en ide om hva dette kan komme av? Lenke til kommentar
mar Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Skru på PCI/AGP låsen. Da kjører PCI bussen på 33MHz og alt skal virke fint. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Ikke alle SATA-porter er/kan låses... f.eks. SATA port 1 og 2 på MSIs Neo2 (nVidia) Lenke til kommentar
mar Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Ikke alle SATA-porter er/kan låses... f.eks. SATA port 1 og 2 på MSIs Neo2 (nVidia) men her er det snakk om IC7-G, og der funker alle SATA portene helt fint når man overklokker. Så lenge PCI/AGP låsen er på. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Yep, dette er nok snakk om enable PCI/AGP lock. Harddiskene er ofte de minst klokkevennlige komponentene. Faktisk kan det ofte føre til korruptering av data osv. om du kjører e harddisk på et overklokket interface. -Stigma Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Takk skal dere ha, er nok det som er feilen... Forøvrig stemmer nok det Stigma sier om korruptering av data Er en del filer som har tatt kvelden og er blitt uleselige, noe som er ganske surt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå