Xecuter Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Klarte selvfølgelig å ødelegge det nye headsettet mitt.. Det som har skjedd er at ledningene ble røsket ut av loddinga. Høyre høyttaler og mic. Men det er noe nytt her, det er ikke som de gamle ledningene... det var bare å holde ledningen borti loddingen for å få lyd. Det nye er at inni ledninga fins det to ledninger (bah), den ene mørkegrønn og den andre i kobber farge eller noe sånt, men det er ingen isolasjon rundt disse. Inni disse går det små "hårstå", ser ut som nylon. Nå får jeg ikke lyd bare ved å holde ledningene mot loddingen. Hvordan fungere dette?? Kan det fikses?? Eller må jeg bare hive og kjøpe nytt?? Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Klarte selvfølgelig å ødelegge det nye headsettet mitt.. Det som har skjedd er at ledningene ble røsket ut av loddinga. Høyre høyttaler og mic. Men det er noe nytt her, det er ikke som de gamle ledningene... det var bare å holde ledningen borti loddingen for å få lyd. Det nye er at inni ledninga fins det to ledninger (bah), den ene mørkegrønn og den andre i kobber farge eller noe sånt, men det er ingen isolasjon rundt disse. Inni disse går det små "hårstå", ser ut som nylon. Nå får jeg ikke lyd bare ved å holde ledningene mot loddingen. Hvordan fungere dette?? Kan det fikses?? Eller må jeg bare hive og kjøpe nytt?? litt vansklig tekst. har du noe bilde evt paint bilde? Lenke til kommentar
HKO Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Heisan. Ikke noe spesielt nytt med dette. Fargene på ledningen er isolasjon. Det er lakken som er isolasjonen. Bare lodd på som vanlig du så smelter isolasjonen samtidig. Nb. vær forsiktig med varmen. vist ikke smelter isolasjonen for langt opp og du får kortsluttning Lykke til. Lenke til kommentar
ketilmorstøl Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Kabler med lakkisolerte ledere er ikke enkelt å lodde nei.... Lakken smeltes/fjernes enklest med en ligther før du lodder. Mvh Ketil Morstøl. Norsk importør av beyerdynamic. Lenke til kommentar
Northrop Skrevet 10. august 2005 Del Skrevet 10. august 2005 Kabler med lakkisolerte ledere er ikke enkelt å lodde nei....Lakken smeltes/fjernes enklest med en ligther før du lodder. Mvh Ketil Morstøl. Norsk importør av beyerdynamic. bruk den blå flamen, den gule er varmere men da blir det svart, ihvertfall min erfaring, kjøpte meg flamberings pistol, på jernia til 399,- fungerer til tinn og sølv lodding. fjerner isolasjon veldig effektift Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå