vi er lost Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Problemet kom etter at jeg flyttet pcen fra et rom til et annet. Det er noe LEDs som viser at floppyen kan være ødelagt men jeg har byttet både den og floppy kabelen, og fremdeles starter ikke pcen så jeg vet ikke hva som kan være galt. Hovedkort: MSI 7KT turbo V3 CPU: AMD Duron 800Mhz. Edit: Vifter og disker spinner. Endret 8. august 2005 av vi er lost Lenke til kommentar
Nauz Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 flopy en skulle jo ikke ha noen med pcen å gjøre.. prøv å ta ut hele flopy disken..(disketstasjonen)...er ikke sikker men du kan jo prøve... Lenke til kommentar
SimDaDim Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Hva mener du med at det ikke kommer noe opp på skjermen? Ser du BIOS loaden eller er det bare windows som ikke vil? Sjekk at skjermkortet sitter skikkelig i. Evt. prøv med et PCI skjermkort. gamle hovedkort har en tendens til å alltid starte opp bios sekvensen på et PCI skjermkort. Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Her prøvd å ta ut floppyen helt, men det hjalp ikke. Skjermen skjer det ikke noe i det hele tatt, det er ikke noe "klikk" når skjermen skulle slått seg på. Lenke til kommentar
microne Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Den ene pin'en i VGA kontakten fra skjermen hadde bøyd seg en gang for meg. Kan jo sjekke det. *EDIT* Forresten. Hører du no lyd fra HK'et når det starter opp? Det lille "oppstartspipet"? Endret 9. august 2005 av microne Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 Ja, jeg hører det lille pipet. Lenke til kommentar
vi er lost Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) *Dobbel post* Endret 9. august 2005 av vi er lost Lenke til kommentar
microne Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Gå over alle kabler. Sjekk dem nøye! også kobler du fra både interne og ekstern hw som ikke er nødvendig for booting. Bytt litt på plasser på det du kan bytte plasser på. Sjekk også eventuelt at hardisker og optiske enheter har riktig jumper instillinger. Det gjelder også for HK'et. Det følger med instrukser for hvordan di skal stå i manualen. Pass på at de står riktig i forhold til bus-hastigheten til CPU'n din. Hvis du får lånt av noen eller har selv; Prøv å bytt ut RAM'en eller PSU'en din hvis ingen ting av det over fungerer. Lykke til *EDIT* Til det med kablene; ta ut eventuelle kabler som går fra HK'et til USB kontakter i front. Har vært borti det som en ødeleggende faktor en gang. Endret 9. august 2005 av microne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå