Gå til innhold

Hk, CPU og VGA skal kjøpes inn; max 10k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skjermkortet så veldig fint ut, men er ikke X2 bedre enn den du linker til da?

Sorry så feil.... Trodde det var en "vanlig" 3800+ du hadde valgt...

X2 har tokjerner, den jeg linker til har bare en, så den er bedre ja.

Hvis du skal kjøpe en X2 to prossesor ville jeg kjøpt en X2 4400+ hvis du har penger nok til det (den har dobbelt så mye L2 cache minne).

Lenke til kommentar
Har mine tvil om at x2 er den beste prossesoren til spilling, iallefall på kort sikt...

Okey, hvem ville du valgt da?

x2 Prossesor vil gi fordeler i dagens spill, PGA det er mange tråder som kjører samtidig. F.eks signaler fra mus, tastaur og kansje fra andre motspillere over nett og fra selve spillet...

Så jeg ville kjøpt en dobbeltkjerne CPU...

PS. Spillutviklerene har begynt å utvikle spill som skal kunne bruke flere kjerner.

Lenke til kommentar

Hvis du har tenkt å oppgradere jevnlig ville jeg heller gått for en vanlig 3800+, da denne har en høyere klokkefrekvens enn x2'en til en lavere pris. Hvis dette er den siste oppgraderingen på lenge kan det kanskje være like greit å gå for x2en.

Per dags dato får du bedre spilytelse for pengene med en singelcore enn en dualcore, men sannsynligvis vil dette forandre seg med neste generasjons spill.

Lenke til kommentar
Hvis du har tenkt å oppgradere jevnlig ville jeg heller gått for en vanlig 3800+, da denne har en høyere klokkefrekvens enn x2'en til en lavere pris. Hvis dette er den siste oppgraderingen på lenge kan det kanskje være like greit å gå for x2en.

Per dags dato får du bedre spilytelse for pengene med en singelcore enn en dualcore, men sannsynligvis vil dette forandre seg med neste generasjons spill.

ikke kjøp 3800+ kjøp heller 3700+. Den er 200MHz tregere men har dobbelt så mye L2 Cache minne

Lenke til kommentar

Snekker'n

Bare for å presisere så sier jeg ikke at dette er dårlige prosessore,men jeg sier at for alle som ikke i hovedsak bruker maskinene til rederingsoppgaver så er dette pr i dag å kaste pengene ut av vinduet . Om et års tid er det muligens endret, men inntil da er det stort sett "skrytefaktorn" du betaler flere tusen for.

Som snekkern sier i testen sin av x2 cpu'ene her er det lite å tjene i vanlige singlecore applikasjoner som for eksempel spill per dags dato. Om du har tenkt å bruke pc'en til mye annet og/eller ikke har tenkt å oppgradere på en stund er x2 sikkert en flott CPU!

Jeg har faktisk tenkt å kjøpe en selv da spilling ikke er en av de tingene jeg prioriterer mest.

Lenke til kommentar
Gode prossesorer til overklokking er jo 3000+(Venice) og 3700+ (San Diego)

Okey, med luftkjøling og med gode timings og sånt, hva tror dere det er mulig å oppnå hvis systemet skal klokkes en god del...?

(vet at det ikke er noe fasitsvar, med ca... :p)

Endret av datating
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...