Gå til innhold

DivX-spiller som klarer filer med flere lydspor?

Anbefalte innlegg

Jeg er på jakt etter en DivX (5.0)-spiller som kan spille filer med flere lydspor (typisk 2-språklige filmer). Man må kunne velge hvilket lydspor man skal høre på.

Klarer alle spillere det?

Spesielt lurer jeg på om PACKARD BELL DVD350 klarer oppgaven. Selgeren på Elkjøp sa at den gjorde det, men han var svært lite troverdig. Spilleren koster 799 i butikken og 499 på Elkjøps nettbutikk. En mulighet er selvsagt å kjøpe den i Elkjøp-butikken, teste den, levere tilbake, og så bestille på elkjop.no.

Enklere er det selvsagt hvis noen av dere vet svaret :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte (Philips) Magnavox MDV434 til 495.- på Elkjøp i dag. Der velger jeg lydspor på DivX-filer vha audioknappen. Akkurat slik jeg håpet på.

Selgeren sa at lyd og bilde var dårlig, men på min 8 år gamle 28" er den akkurat det jeg trengte. Har ikke testet mulighet for underteksting.

Nå kan de 10m lange lyd- og bildekablene fra PCen droppes. Jeg er kjempefornøyd med spilleren så langt og kan ennå teste i 30 dager :-)

Lenke til kommentar

Halfedge:

Hvordan er Magnavox-spilleren med tanke på lange filnavn/mappenavn, støtte for andre lydformater enn mp3, tar den alt av divx/xvid osv.?

Trenger en billig nummer 2-spiller som takler alt jeg mater den med. Andre må gjerne komme med innspill om andre modeller :)

Lenke til kommentar

Jeg har testet litt og den har klart alle divx/xvid-filer jeg har prøvd.

Den spiller også wma, men ikke ogg eller mp4.

Den ser ut til å vise 14-tegn i filnavnet. Det er litt lite. Når den spiller mp3 er skjermen delt med katalog/filnavn til venstre og en liten boks med litt info fra mp3-filen til høyre (navn på sang, artist, album). Viser også "equalizer bars" (eller hva det heter).

Den støtter undertekster, men det har jeg ikke testet. Man kan velge font for tekstene.

Noen ulemper:

- Ikke s-video utgang (sikkert essensielt for mange)

- Dårlige browsemuligheter (skulle gjerne hatt Home/End og Page Up/Down).

- Spiller ikke mp3 rekursivt gjennom alle kataloger (gjelder det samme for jpeg). Man må bla seg til riktig katalog og kan der spille alt, eventuelt repeterende. Jeg vet ikke om andre spillere gjør det, men de burde!

Jeg kunne tenkt med rekursiv spilling samt enklere bla-funksjonalitet. Ellers er jeg kjempefornøyd med lyd og bilde. Selgeren mente at på en veldig god TV med god lyd ville, man se/høre forskjell i forhold til dyrere spillere. Jeg ønsker hovedsaklig å se DivX og DVD på en eldre TV og da er denne spilleren akkurat det jeg trengte :-)

Endret av Halfedge
Lenke til kommentar

Har testet litt mer i kveld og funnet et problem.

Filmer med 23.976 fps (NTSC) hakker litt. Fps 25.0 (PAL) og 29.970 (også NTSC?) fungerer fint.

Alle DVD-rips går bra, mens amerikanske TV-rips typisk er 23.976 fps. Ganske irriterende siden jeg hadde planer om å se endel av disse framover. Har noen forslag til løsning? Hvis det finnes spillere som takler dette vil jeg vurdere å bytte.

Jeg ser også at bildet blir kuttet litt i kantene, men det er ubetydelig for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...