Gå til innhold

Tiårig jente er Microsoft-spesialist

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Synes å huske at det var en NI-årig jente som var Microsoft Sertifisert.

Mulig det var samme jenta for et år siden..

Hva vil det forresten si å være "Microsoft Certified" ?

..å eie en non-pirat versjon av Windows XP, tror jeg.. :innocent:

:p

..sykt ja!

Lenke til kommentar

Microsoft har egne prøver du kan ta for å oppnå sertifikater. Mest kjente er vel Microsoft Certified Systems administrator(MCSA), eller Microsoft Certified Systems Engineer (MCSE).

Mange KREVER at du har disse sertifiseringene for å i det heletatt få jobbe med vedlikehold og administrasjon av Windowsbaserte nettverk, på samme linje som at de fleste drosjeselskap krever gyldig førerkort for å få jobbe hos dem. (klart du kan kjøre en bil uten lapp, men med sertifikat garanterer det for at du har alle de kunnskapene du trenger for å fungere skikkelig i situasjonen, samme gjelder for itselskapene)

Lenke til kommentar
Microsoft har egne prøver du kan ta for å oppnå sertifikater. Mest kjente er vel Microsoft Certified Systems administrator(MCSA), eller Microsoft Certified Systems Engineer (MCSE).

Nå kjenner jeg ikke sååå godt til disse sakene, men det er jo ikke mer imponerende enn at unge barn har tatt en høyere studie. (og dette har jo skjedd mange ganger før)

Sier ikke at det IKKE er imponerende, men det er minst like imponerende at en 10åring tar et vanskelig skolefag(videregående eller høyskole).

Lenke til kommentar

Dette er jo temmelig imponerende greier.

MCAD er ikke den letteste sertifiseringen man kan ta.

Det kreves jo at man skal kunne mestre et eller flere programmeringspråk og kunne implementere i .NET.

Nå vet ikke jeg hva som kreves av koden man skriver, men vil tro de ikke godtar hva som helst. Og det at en 10-åring klarer å skrive skikkelig strukturert kode er veldig imponerende.

(Taes forebehold om at jeg blander sertifiseringer nå).

Lenke til kommentar

Det står jo at hun også har fått opplæring i hele sommerferien og at de har jobbet målrettet mot eksamen... Tror det er mange som hadde greid det hvis de hadde en lærer som lærte dem akkurat det de trengte for å kunne bestå eksamen!

Men allikavel imponerende!

-MortenGj

Lenke til kommentar

selvsagt, men det gjør jo alle andre også. Det er meget praktiske prøve det er snakk om, ikke høytsvevende teori...(for det meste da)

poenget er at hvis du klarer prøvene, så har du den nødvendige kunnskapen for å jobbe med produktet...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...