Boralis Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 10 år gamle Arfa Karim Randhawa fra Pakistan er trolig den yngste Microsoft-spesialisten i verden. Ifølge NetworkWorld besto hun Microsoft Certified Professional-sertifiseringen (MCPE) i fjor, og Microsoft Certified Application Developer (MCAD) i år. http://www.digi.no/php/art.php?id=260559 Lenke til kommentar
fox Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 hva skal jeg si annet enn ordet ; SYYYYYYYYYYKT! Lenke til kommentar
DevN Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Var ikke dette skrevet om for flere uker siden på ITavisen.no? Likevel: Utrolig! Lenke til kommentar
Black&White Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Synes å huske at det var en NI-årig jente som var Microsoft Sertifisert. Mulig det var samme jenta for et år siden.. Hva vil det forresten si å være "Microsoft Certified" ? Lenke til kommentar
Bone Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Synes å huske at det var en NI-årig jente som var Microsoft Sertifisert.Mulig det var samme jenta for et år siden.. Hva vil det forresten si å være "Microsoft Certified" ? ..å eie en non-pirat versjon av Windows XP, tror jeg.. ..sykt ja! Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Jeg var jo selv überh4xx0r på C64 allerede før jeg begynte på skolen, så dette er da ingenting å skryte av. Forskjellen er bare at man ikke trengte sertifikat til C64, noe som tydeligvis er nødvendig med det mer moderne og "brukervennlige" Windows Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Microsoft har egne prøver du kan ta for å oppnå sertifikater. Mest kjente er vel Microsoft Certified Systems administrator(MCSA), eller Microsoft Certified Systems Engineer (MCSE). Mange KREVER at du har disse sertifiseringene for å i det heletatt få jobbe med vedlikehold og administrasjon av Windowsbaserte nettverk, på samme linje som at de fleste drosjeselskap krever gyldig førerkort for å få jobbe hos dem. (klart du kan kjøre en bil uten lapp, men med sertifikat garanterer det for at du har alle de kunnskapene du trenger for å fungere skikkelig i situasjonen, samme gjelder for itselskapene) Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Sinnsyykt Ingen tvil om at hun kommer til å bli millionær allerede som 12-åring..... Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Microsoft har egne prøver du kan ta for å oppnå sertifikater. Mest kjente er vel Microsoft Certified Systems administrator(MCSA), eller Microsoft Certified Systems Engineer (MCSE). Nå kjenner jeg ikke sååå godt til disse sakene, men det er jo ikke mer imponerende enn at unge barn har tatt en høyere studie. (og dette har jo skjedd mange ganger før) Sier ikke at det IKKE er imponerende, men det er minst like imponerende at en 10åring tar et vanskelig skolefag(videregående eller høyskole). Lenke til kommentar
The Gnome Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Men så ha jo dette også sikkert noe med at hun er fra Pakistan, et av de landene hvor det ikke akkurat er mange jenter/kvinner med høyere utdanning..(hvist jeg ikke tar helt feil) Lenke til kommentar
cyberPanda Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 jeg kunne alderig i livet tenkt meg å jobbe for microsoft. da skulle jeg ivertfall ha ganske godt betalt. Lenke til kommentar
Goophy Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Dette er jo temmelig imponerende greier. MCAD er ikke den letteste sertifiseringen man kan ta. Det kreves jo at man skal kunne mestre et eller flere programmeringspråk og kunne implementere i .NET. Nå vet ikke jeg hva som kreves av koden man skriver, men vil tro de ikke godtar hva som helst. Og det at en 10-åring klarer å skrive skikkelig strukturert kode er veldig imponerende. (Taes forebehold om at jeg blander sertifiseringer nå). Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 jeg kunne alderig i livet tenkt meg å jobbe for microsoft. da skulle jeg ivertfall ha ganske godt betalt. Det er ikke snakk om å jobbe for Microsoft, men å jobbe med Microsoft Produkter for andre firma... Lenke til kommentar
Skeptos Skrevet 9. august 2005 Del Skrevet 9. august 2005 Sikkert Aspergers syndrom. Lenke til kommentar
MortenGj Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Det står jo at hun også har fått opplæring i hele sommerferien og at de har jobbet målrettet mot eksamen... Tror det er mange som hadde greid det hvis de hadde en lærer som lærte dem akkurat det de trengte for å kunne bestå eksamen! Men allikavel imponerende! -MortenGj Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 Minesweeper Consultant Solitaire Expert (MCSE) Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 selvsagt, men det gjør jo alle andre også. Det er meget praktiske prøve det er snakk om, ikke høytsvevende teori...(for det meste da) poenget er at hvis du klarer prøvene, så har du den nødvendige kunnskapen for å jobbe med produktet... Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 14. august 2005 Del Skrevet 14. august 2005 SYYKT! Hørte jeg ordet hjernevasking? Lenke til kommentar
bfisk Skrevet 15. august 2005 Del Skrevet 15. august 2005 Om du hørte hjernevasking vet jeg ingenting om, men fritidsproblemer kan du nok godt ha hørt. Ti år gamle jenter skal leke, ikke programmere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå