Gå til innhold

Ris og ros av webside.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Istedetfor Frontpage, bruk Dremweaver! Det er 95% like enkelt men er MYE bedre når du blir vant med det (veldig praktisk) og lager ihvertfall LITT bedre kode og mindre problemer.

 

Se deg litt rundt først... Lær deg å sette opp en side enten med tabeller eller CSS. Tabeller kan du enkelt lage i dreamweaver og frontpage, mens css må du lage selv.... men css er best. Men nå vet ikke jeg hvor mye koding du kan fra før og hvor dedikert du er..

 

Bruk aldri standard times new roman. Det er en nybegynnerfeil. Times New Roman fungerer som oftest best på trykk, og på web må du isåfall være god for å få den til å se bra ut! Bruk heller sans seriffer som Verdana, Arial.

 

Skift gjerne farge på linkene i menyen. De standard fargene er veldig standard og kjedelige. Dette gjør du på page properties. I Dreamweaver er det også veldig enkelt å få "rollover farge", slik at fargen skiftes når du har musen over linken.

 

Layout bør du tenke på. Hvor skal du plassere ting? Nå ser det ganske tilfeldig ut. Med tabellet/CSS går dette lettere, da kan du plassere menyen, tittel, innhold der du vil, du slippet bruke linjeskift og mellomrom etc.

 

Lykke til! Og bare spør...

Lenke til kommentar
Kvitt deg med .tk-domenet, ok? :)

 

Det er noen ting du bør lære deg om webdesign:

 

- Bruk en fast bakgrunn, helst en farge eller et fint mønster.

- Ha menyen og innholdet på likt plan

- Lær deg HTML og CSS.

- Bruk et bra program. Stikkord er DreamWeaver, Topstyle 3 og Notepad 2.

Golive er også et svært godt alternativ

Lenke til kommentar
H.., tror jeg ska prøve meg på dreamweaver, er ikke helt stødig på notepad enda....

Med DW menes selvsagt code-view, som er like "vanskelig" som notepad. Lar du DW kode for deg, blir den ikke stort bedre enn FP ;)

om du bruker dw FEIL så skjer det ja...bruker du dw riktig derimot, så får du bra kode i design veiw også! At folk ikke kan bruke et vertkøy riktig gjør ikke at verktøyet er dårlig!

 

 

Men det gir mer feel og skrive selv, og jeg føler det gir mer kontroll

Endret av resol
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...