Gå til innhold

slå av hdd mens maskinen er på


Anbefalte innlegg

topic sier vel alt... jeg har en gammel 6gb ibm disk som inneholder stort sett bare ting jeg bruker av og til. den bråker, så jeg lurte på om det er en mulighet for å slå av den disken uten å måtte restarte maskinen å dra ut kontakten? blir litt slitsomt i lengden :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

, ja du kan få disken til å "sove" etter x antall minutter uten trafikk , men den vil våkne når du kobber med explorer /enller noen andre programmer likevel.

 

kast den lille 6GB disken , ikke verdt støyen - kast forresten bonebilen også , - din bone. (det var de sotete vinduene ++ æ kommenterte , - noe du har redigert bort , godt tegn du skammet deg.)

sitat "det bare er min mening!" :smile:

 

:smile:

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: moft på 2002-08-05 10:11 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: moft på 2002-08-06 10:42 ]

Lenke til kommentar

var ikke helt det svaret jeg var ute etter da... jeg har bruk for den plassen, men bare av og til! er det ikke noen måte jeg kan får slått av _bare_ den lille disken? uten å sette i hvilemodus da..

 

 

ang bilen, det er noen som betaler for bilene sine selv...på lærlingelønn! dessuten er ikke pappaen min rik så....

Lenke til kommentar

transport kabinett blir å ta litt grovt i bare for å få slått av den stakkars gamle ibm'en min...da kan jeg nesten bare gjøre som han andre foreslo å kaste den...hva koster et sånt transportkabinett btw? men kan jeg slå av disken i holderen mens maskinen er på?

høres rart ut :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-05 10:44, rakett skrev:

transport kabinett blir å ta litt grovt i bare for å få slått av den stakkars gamle ibm'en min...da kan jeg nesten bare gjøre som han andre foreslo å kaste den...hva koster et sånt transportkabinett btw? men kan jeg slå av disken i holderen mens maskinen er på?

høres rart ut :smile:




 

Å slå av en disk ved å bryte strømmen, enten ved å dra ut kontakten eller vri om bryteren på ett sånt transportkabinett, er ikke å anbefale. Hvis Windows plutselig prøver å finne disken av en eller annen grunn så kan vel det føre til stor krasj, eller i det minste at maskinen henger en god stund mens den prøver å finne disken.

 

Tror nok du bør satse på ett softwarebasert system ja. Har bruk for det selv da jeg har en videodisk jeg kun bruker når jeg skal redigere, samt en fildisk kun med filer som jeg ikke trenger når jeg skriver mail eller surfer på nettet.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-08-05 12:25, Afseth skrev:

Quote:


Den 2002-08-05 10:44, rakett skrev:

transport kabinett blir å ta litt grovt i bare for å få slått av den stakkars gamle ibm'en min...da kan jeg nesten bare gjøre som han andre foreslo å kaste den...hva koster et sånt transportkabinett btw? men kan jeg slå av disken i holderen mens maskinen er på?

høres rart ut :smile:




 

Å slå av en disk ved å bryte strømmen, enten ved å dra ut kontakten eller vri om bryteren på ett sånt transportkabinett, er ikke å anbefale. Hvis Windows plutselig prøver å finne disken av en eller annen grunn så kan vel det føre til stor krasj, eller i det minste at maskinen henger en god stund mens den prøver å finne disken.

 

Tror nok du bør satse på ett softwarebasert system ja. Har bruk for det selv da jeg har en videodisk jeg kun bruker når jeg skal redigere, samt en fildisk kun med filer som jeg ikke trenger når jeg skriver mail eller surfer på nettet.

 

Kjøper du en server med støtte for "hot swap" av harddisker kan du trygt dra dem ut "under kamp". Disse serverne koster litt, men da får man i det minste hot swap :grin:!

 

Programmet funker helt bra hos meg. Bruker den for å slokke støyen fra en 40GB uttagbar harddisk.

 

_________________

Northwood 2.26 @ 3.145 185FSB...

...sponsored by :lol: :

corsair.jpg

 

[ Denne Melding var redigert av: MrA| på 2002-08-06 10:51 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...