Torwar Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Har akkurat kjøpt ett Abit NF7 v 2.0 Husker att det var ett veldig populært kort før og regner med att det er noen som vet hva slags ram som er klokkevillig og yter bra på det kortet til en ok pris. Øvrig hardware er xp2600 og ati 9700 pro , TT vankjøling med ekstra blokker til hk o skjermkort. Hadde lyst til å klokke det opp noe. Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) er vel bare å kjøpe noe "klokkeram", d.v.s. ram spesifisert til over PC3200, og klokke i vei? Forresten, er det NF7-s Rev. 2.0 du har kjøpt? for det var/er det som er klokkekløpperen, ikke de andre versjonene de kom med etterpå...(vet iallefall at ett av det de kom med senere var herk) Edit: med en XP2600+ er det vel egentlig nok å kjøpe PC3200 RAM med lav latency og klokke CPU opp til 200FSB, hvis du i det heletatt kommer så høyt opp før CPU streiker. (eller er den en mobile?) Endret 8. august 2005 av MrLee Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Har akkurat kjøpt ett Abit NF7 v 2.0Husker att det var ett veldig populært kort før og regner med att det er noen som vet hva slags ram som er klokkevillig og yter bra på det kortet til en ok pris. Øvrig hardware er xp2600 og ati 9700 pro , TT vankjøling med ekstra blokker til hk o skjermkort. Hadde lyst til å klokke det opp noe. Jepp har et slikt i en av mine maskiner fortsatt jeg, var faktisk det jeg brukte i sin tid da jeg laget en guide for rammbrikker her på forumet. Her er oppsettet jeg brukte når jeg testet minne for AMD sytem. TESTSYSTEM: Abit NF7-S v 2,0 XP 2500 Barton Geforce 4 WD 120 GB 8 mb chace Og her er testen, det er nok kommet noe nytt siden da,men merkene som er her er fortsatt gyldige. http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=131819 Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 (endret) Det må jeg si var en omfattene test Snekkern Har lesestoff i kveld der ja Edit: har aldri fått testa den cpu ordtlig for den har stått i ett kort med via chipset Abit kd7 som ikke er noe særlig klokkevillig. Der går den til 2134mhz. Det er ikke mobil heter xp2600 Athlon-Thoroughbred den er fra 2003. Den virker ulåst alle veier så ... Noen som har kjennskap til den ? Endret 8. august 2005 av Razer63 Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 (endret) https://prisguiden.no/produkt/9072 Jeg har 2x 256 varianten, og her er det rett og slett CPU som begrensere klokkinga. Kjører 217 FSB, Timings: 2,5.3.3.11 og 2.9V på de nå. Stabile som fy. Endret 8. august 2005 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Den jeg viste til er en ulåst 2500 og den har kjørt som 3200 siden den var ny, og den har enda ikke protestert . Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Gi beskjed om det stopper opp for deg også på fsb delen, for det gjorde det her. Kan ha en maks fsb på ca 225, etter det blir det ustabilt(verken rammen, eller cpu som setter en stopper her). Lenke til kommentar
Azton Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Selv har jeg Abit NF7-S v2, og 3xCorsair XMS3200C2 512MB. Først hadde jeg bare 1 av disse, og kjørte timings 6-3-3-2. Så kjøpte jeg to til. Jeg hadde visst ikke lest skikkelig om brikkene, for plutselig støttet de bare CL2,5 på AMD systemer. Nå er jeg nødt til å kjøre dem i 6-3-3-2,5@200MHz for å ikke få feil i memtest86. Brikkene er jo ganske OK, kjører min 2500+@3200+ uten problem. CPU går opp til 2,3GHz (3200+ = 2,2GHz), men da begynner den å bli litt ustabil. Nå vet ikke jeg om du er ute etter en skikkelig investering i minne, eller bare minne nok til å få CPU-en din opp til 3200+, men til sistnevnte er brikkene over helt kurante. Hvis du er ute etter noen skikkelige "bigboys", så har jeg hørt at OCZ's PC4000 VX brikker er kremen. Blir overkill til ditt bruk akkurat nå, men kanskje du får bruk for den ekstra poweren i senere tid Du velger selv hvor mye penger du vil bruke. Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Hvis du er ute etter noen skikkelige "bigboys", så har jeg hørt at OCZ's PC4000 VX brikker er kremen. Blir overkill til ditt bruk akkurat nå, men kanskje du får bruk for den ekstra poweren i senere tid Du velger selv hvor mye penger du vil bruke. Da må han isåfall kjøpe en ddr-booster, siden hovedkortet ikke støtter mer enn bare 2.9V. Lenke til kommentar
Torwar Skrevet 9. august 2005 Forfatter Del Skrevet 9. august 2005 (endret) Kikka litt på den ram boostern var jo ikke så avskrekkene dyr den. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=3743 Om jeg skal klokka så høyt vet jeg ikke men den vil vel virke på annen ram en Ocz også ? var ikke klar over att slike ting fantes engang . Har ikke helt bestemt meg hvor mye penger jeg skal legge i dette , er mest en sånn å leke seg med maskin dette blir. Hvor høyt den cpu jeg har går er noe uvist men den går det jo ann å bytte ut. Er litt i tvil hvor mange mb minne eg skal kjøpe kommer nok bare til å kjøre 3dmarks og div tester på den da holder det vel med 256x2 vil jeg tro ? (Har annen maskin jeg spiller med) Endret 9. august 2005 av Razer63 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå