Gå til innhold

Networked ekstern HDD?

Anbefalte innlegg

Man ser alltid en haug eksterne USB/firwire kabinetter med IDE disker. Men finnes det ikke et et tilsvarende produkt som istedet for å koble til med med USB kan kobles til standard TCP/IP med ethernet rj45?

Og at den har støtte for SMB shares evt. FTP ol. Konfigureres via Web GUI etc. Akkurat som alle andre net"serving" bokser

Dette må finnes uten å koste skjorta?

Jeg har en laptop og kunne tenke meg å koble på en ekstern HDD rett i routeren min så jeg slapp drasse den med meg på den bærbare som er trådløs.

Men dette må vel finnes?

Alternativt om man kan koble en USB disk med USB kabel inn i en dongle som sørger for nettfunksjonaliteten enten med tråd eller trådløst.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepps, jeg tenkte også på former for NAS, men at de kanskje var for dyre ennå.

Men hva er egentlig forskjellen på de 2 Sony boksene? Stor forskjell i pris på de?!

Maxtor sin hvor man får med en 200GB harddisk og har 1 mindre USB og koster 2100,- virker som et "bedre" kjøp kanskje. Nå har den ikke FTP innebygd men det vil kanskje custom fikses via firmware?

Men det at alle hadde mulighet for å koble til ekstra 2-3 eksterne USB disker var meget positivt. På den måten kan man enkelt få til 1 TB med ekstern uavhengig lagringsplass i et nettverk uten å ha svære filservere stående.

Ulempen er selvf flere strømadaptere og det spørs hva som er mest økonomisk. 1 pcserver med 3-4 disker eller 3-4 bokser.

Derfor kjøper man vel kun 1 slik hvis man skal ha det og da er vel Maxtor sin med kun 2 USB hvor man får med 1stk 200GB HDD det beste kjøpet?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...