dale Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 hei! Min fetter skal kjøpe seg en Bærbar datamaskin han skal bruke som hjelpemiddel ved arkitekt studiene sine. Da han har vurdert en Ferrari 4005 ligger han på rundt 20.000 i pris. Maskinen skal som nevnt i emnefeltet brukes til Div CAD, 3dmax og lignende programmer. Amd/Intel er uvisst, og eneste erfaring jeg har er at min ferrari 3400 har en dårlig kombinasjon av hardware da den blir sykt varm og ikke egner seg til f.eks renderings hvor maskinen står lenge med full CPU/hd/gpu load. Skjerm, minne og harddisk bør være så kjapt som mulig om 1Gb minne bør vel være et minimum. Minne og HD kan jo ofte oppgraderes, men en pakke maskin blir vel muligens rimeligere. Skjermen bør naturligvis ha så god oppløsning som mulig. Vekt og design er nok ikke første prioritet men er jo et pluss. Integret wlan, lan, firewire, usb og lignende er vel rimelig standarisert for tiden. Er veldig åpen for forslag og ikke minst erfaringer med bærbare maskiner med tanke på rendrings og tyngre oppgaver. På forhånd takk, Dale :- ) Lenke til kommentar
wotg Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 Heisann jeg prøvde denne maskinen hos digitalimpuls i torggt. Jeg må si at det virket som en meget god maskin. Den var kjapp, hadde bra skjerm og tastatur og den har alt av finesser som du kan vente deg av en high-end notebook. Utseende er vel kanske litt harry, men smaken er jo som baken... Lenke til kommentar
dale Skrevet 8. august 2005 Forfatter Del Skrevet 8. august 2005 Ja, har også skjønt at maskinen virker utrolig gjennomført, men det gjorde min Ferrari 3400 og, helt til idag hvor jeg har brukt den i 6 månender og den "små fusker" samt den syke varmen den utvikler. Varme problemet har alltid vært der. Noen som har noen klare anbefalinger mtp Intel/Amd? Lenke til kommentar
kvase Skrevet 8. august 2005 Del Skrevet 8. august 2005 andbefaler denne da intel er bedre til rendring og 3d en amd. undersøker du litt rundt på autodesk sine sider så holder jo de kara fast ved intel på grun av bedre egenskaper i arbeid i cad og 3 d programmer selv sitter jeg her med en gammel dell 800 som fungerer så der. ta en tit og se deg litt rundt på forumet her er skrevet en god del om denne her og andre steder. http://www.netshop.no/aspx/prdinfo.aspx?plid=6144 test her i H.W. http://www.hardware.no/artikkel/14625 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå